Formulier sluiten niet met kruisje rechtsboven

Status
Niet open voor verdere reacties.

janemmers

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2001
Hallo,
Ik heb een formulier in access gemaakt met daarin een zelfgemaakte knop sluiten (van het formulier). Het is de bedoeling dat ze deze knop gebruiken ipv de kruisjes rechtsboven. Op welke wijze kan ik de kruisjes rechtsboven deactiveren. Het kruisje van het formulier zelf heb ik gevonden bij de eigenschappen van het formulier. Nu nog het kruisje van het programma Access. Iemand een idee.

Wat maakt het uit hoe een gebruiker Access sluit? Als je zo nodig code wilt laten uitvoeren bij het sluiten, kun je die toch wel triggeren. Als een gebruiker niet een mooie (grote, neem ik aan) knop wil gebruiken maar liever op een onnozel klein knopje klikt, ach, laat 'm dan...

Op welke wijze kan ik het kruisje van het programma Access dan triggeren

Sowieso moet je er voor zorgen dat alle acties zijn gekoppeld aan je formulieren; dus als je iets wilt laten uitvoeren dan zet je die acties bij de <Bij sluiten> activiteiten van je formulier. Op deze pagina staat een procedure die m.b.v. een API call de knop aan of uit zet. Die zou je op een startformulier kunnen gebruiken waarbij je bij het laden van het formulier de knop uitschakelt en bij het afsluiten van het formulier weer aan. Het formulier moet dan wel de complete sessie open blijven staan, dus die kun je dan het best verbergen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan