formulier sluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronnie123

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2007
hallo forum leden
ik heb een probleem met het sluiten van een formulier, als ik het formulier sluit komt mijn opstart scherm dit is goed heb het zo ingesteld.
maar als ik een rapport wil printen via een knop op het formulier heb ik een macro rapport openen en formulier sluiten maar nu komt hij dus ook met het opstart scherm wat niet de bedoeling is hoe voorkom ik dit?
grt ronnie

Hallo Ronnie,

Geen idee, de eerste vraag van een ieder zal zijn: over welk programma heb je het, Acces?

Zo ja, upload het bestand anders even. (niet met grote database ;) )

Laatst bewerkt:
hallo tigoGP
het gaat om acces 2007
het bestand is te groot zal een voorbeeld bestandje maken.
grt ronnie

Vraag 1: hoe heb je het afsluiten van het formulier geregeld?
Vraag 2: hoe open je het rapport?
Vraag 3: hoe sluit je het rapport?
En het gaat dan uiteraard om de code (en de events die je daar voor gebruikt).

hallo OctaFish
bedankt voor je reactie
het formulier waar ik de knoppen op heb gemaakt heet spelers
1 eigenschappen formulier spelers, bij sluiten wordt het opstart scherm geopend
2 macro rapport openen afdruk voorbeeld, formulier spelers sluiten
3 eigenschappen rapport bij sluiten, formulier spelers openen
bij punt 2 gaat het fout omdat het formulier spelers gesloten wordt voor het afdruk voorbeeld en dan komt hij met het opstart scherm
hoop dat het zo een beetje duidelijk is
grt ronnie

Waarom gebruik je voor je rapport een macro, en voor de andere acties VBA? Ik zou alles in VBA houden, da's een heel stuk overzichtelijker. Sowieso zou ik het formulier niet sluiten bij het openen van het rapport, maar verbergen. Je hebt hem straks toch weer nodig. En als je hem verbergt, zie je hem niet, en wordt de actie Sluiten ook niet uitgevoerd. Verder bereik je, als je een formulier opent bij de actie Sluiten, dat het volgende formulier doorgaans altijd opent, tenzij je de status van andere formulieren/rapporten checkt. Dus daar kun je ook nog mee stoeien. Maar dit:
2 macro rapport openen afdruk voorbeeld, formulier spelers sluiten
lijkt mij in tegenspraak met dit:
bij punt 2 gaat het fout omdat het formulier spelers gesloten wordt voor het afdruk voorbeeld en dan komt hij met het opstart scherm
Het gaat juist goed! ALthans: je wilt toch het formulier spelers sluiten?

Hallo Octafish
ik bedoel bij punt 2 dat ik het afdruk voorbeeld in beeld wil hebben daarom heb ik in de macro formulier sluiten gezet maar hierdoor komt dus het opstart scherm in beeld.
hoe stel ik het in als ik hem verbergen wil?
bvd ronnie

Ik doe niks met macro's, maar als je ook daar een VBA voor wilt gebruiken, (en waarom niet alles in VBA?) dan is het heel simpel: voordat je het rapport opent, zet je de regel Me.Visible=False.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan