• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formulier vanuit userform naar data

Status
Niet open voor verdere reacties.

sparerib

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2009
Beste,

Voor een declaratie formulier wil ik het een en ander automatiseren, zo wil ik bijvoorbeeld dat gegevens gemakkelijk zijn in te voeren en de data wordt verzameld en automatisch wordt opgesomd.
Het probleem ligt er nu in dat ik een userform heb gemaakt, en ook het een en ander al heb gekoppeld met formules. Ik krijgt de VBA code echter niet werkend, ik heb mijn foute formule tot dusver laten staan.

Wat is de bedoeling?
Het userform heeft 2 taken, die ik graag uitgevoerd wil hebben. De taken worden uit de gegevens gehaald.
Het is dus de bedoeling dat als ik op de commandbutton 'Invoeren' klik er twee verschillende velden worden ingevuld.

Taak 1: Registratie
Nodig: Naam, Maand, Activiteit

Als ik op invoeren klik wil ik graag dat excel eerst het tabblad selecteert dat gelijk staat aan de opgegeven Naam.
Vervolgens wil ik dat de rij met de activiteit wordt gepakt en dan de kolom met de maand. Hier moet dan 1 komen (en als hij vaker wordt geselecteerd steeds +1).

Voorbeeld in koppeling met bijgevoegd excel bestand.
Persoon A heeft Activiteit B in februari uitgevoerd.
Het is dan de bedoeling dat in cel C3 een 1 komt te staan.

Taak 2: verwerking
Nodig: Dag, Maand, Activiteit, naam klant, plaats

Daarnaast wil ik dat de dag, maand, activiteit, naam klant en plaats wordt opgesomd onder de grijze balk (R21:AB21).
Elke keer als er op invoeren wordt geklikt, wil ik dat er een regel wordt aangemaakt met deze informatie. Op deze manier kan ik een totaal overzicht en de registratie compleet maken.
Op het gebied van layout hoeft dit niet bijzonder te zijn: 05/09 Activiteit A Anoniem A - Amsterdam

Ik hoop dat iemand mij kan helpen en mij kan wijzen wat ik fout doe in de VBA code met betrekking tot taak 1.

Alvast bedankt

Bekijk bijlage DFormulier.xlsm

Als ik de naam sparerib zie heb ik al spijt dat mijn vrouw vandaag een gebraden kip heeft gekocht en geen spareribs.:p
Als ik uw sheet 'Invoeren' zie is het dan de bedoeling dat de gebruikers met een hamer op de knop invoeren gaan kloppen?:p
Maar goed, alle ****(hekheid,zever) op een stokje(schijnt Nederlands te zijn) Morgen zal ik eens kijken, uw vraag lijkt mij niet echt moeilijk.

Hallo gast0660,

Dit is echt super! Precies zoals ik het zou willen.
Alleen nog een vraagje.
Als ik de persoon invul en de maand dan springt hij automatisch naar dat tabblad.
Is het ook mogelijk dat dit niet zichtbaar is en hij gewoon op het tabblad invoeren blijft?

En daarnaast, als ik de activiteit invul, dan komt er automatisch al een 1 te staan.
Graag zou ik willen dat het pas wordt ingevuld als er daadwerkelijk op de knop invoeren wordt geklikt.
Het gevolg nu is dat als iemand de foute activiteit aanklikt, hij toch wordt aangevinkt als 1.
Zou jij daar iets mee kunnen.

Ik zie in ieder geval dat ik helemaal fout zat met mijn vba formule en jij bent echt super bedankt voor jouw hulp!

Werken we aan, geen probleem.
Kost je wel een extra kilo spareribs:P
Maar voor uw eerste vraag:
Als ik de persoon invul en de maand dan springt hij automatisch naar dat tabblad.
Was dat niet de bedoeling?
Als ik op invoeren klik wil ik graag dat excel eerst het tabblad selecteert dat gelijk staat aan de opgegeven Naam.

Nou wat ik daarmee bedoel is eigenlijk dat het op het tabblad wordt geregistreerd wat is gekoppeld aan die persoon.
Ik hoop dat ik het nu iets duidelijker heb geformuleerd.

gast0660,

Je bent de beste!
Precies zoals ik het in gedachten had en dan nog beter haha.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan