Beste,
Voor een declaratie formulier wil ik het een en ander automatiseren, zo wil ik bijvoorbeeld dat gegevens gemakkelijk zijn in te voeren en de data wordt verzameld en automatisch wordt opgesomd.
Het probleem ligt er nu in dat ik een userform heb gemaakt, en ook het een en ander al heb gekoppeld met formules. Ik krijgt de VBA code echter niet werkend, ik heb mijn foute formule tot dusver laten staan.
Wat is de bedoeling?
Het userform heeft 2 taken, die ik graag uitgevoerd wil hebben. De taken worden uit de gegevens gehaald.
Het is dus de bedoeling dat als ik op de commandbutton 'Invoeren' klik er twee verschillende velden worden ingevuld.
Taak 1: Registratie
Nodig: Naam, Maand, Activiteit
Als ik op invoeren klik wil ik graag dat excel eerst het tabblad selecteert dat gelijk staat aan de opgegeven Naam.
Vervolgens wil ik dat de rij met de activiteit wordt gepakt en dan de kolom met de maand. Hier moet dan 1 komen (en als hij vaker wordt geselecteerd steeds +1).
Voorbeeld in koppeling met bijgevoegd excel bestand.
Persoon A heeft Activiteit B in februari uitgevoerd.
Het is dan de bedoeling dat in cel C3 een 1 komt te staan.
Taak 2: verwerking
Nodig: Dag, Maand, Activiteit, naam klant, plaats
Daarnaast wil ik dat de dag, maand, activiteit, naam klant en plaats wordt opgesomd onder de grijze balk (R21:AB21).
Elke keer als er op invoeren wordt geklikt, wil ik dat er een regel wordt aangemaakt met deze informatie. Op deze manier kan ik een totaal overzicht en de registratie compleet maken.
Op het gebied van layout hoeft dit niet bijzonder te zijn: 05/09 Activiteit A Anoniem A - Amsterdam
Ik hoop dat iemand mij kan helpen en mij kan wijzen wat ik fout doe in de VBA code met betrekking tot taak 1.
Alvast bedankt
Bekijk bijlage DFormulier.xlsm
Voor een declaratie formulier wil ik het een en ander automatiseren, zo wil ik bijvoorbeeld dat gegevens gemakkelijk zijn in te voeren en de data wordt verzameld en automatisch wordt opgesomd.
Het probleem ligt er nu in dat ik een userform heb gemaakt, en ook het een en ander al heb gekoppeld met formules. Ik krijgt de VBA code echter niet werkend, ik heb mijn foute formule tot dusver laten staan.
Wat is de bedoeling?
Het userform heeft 2 taken, die ik graag uitgevoerd wil hebben. De taken worden uit de gegevens gehaald.
Het is dus de bedoeling dat als ik op de commandbutton 'Invoeren' klik er twee verschillende velden worden ingevuld.
Taak 1: Registratie
Nodig: Naam, Maand, Activiteit
Als ik op invoeren klik wil ik graag dat excel eerst het tabblad selecteert dat gelijk staat aan de opgegeven Naam.
Vervolgens wil ik dat de rij met de activiteit wordt gepakt en dan de kolom met de maand. Hier moet dan 1 komen (en als hij vaker wordt geselecteerd steeds +1).
Voorbeeld in koppeling met bijgevoegd excel bestand.
Persoon A heeft Activiteit B in februari uitgevoerd.
Het is dan de bedoeling dat in cel C3 een 1 komt te staan.
Taak 2: verwerking
Nodig: Dag, Maand, Activiteit, naam klant, plaats
Daarnaast wil ik dat de dag, maand, activiteit, naam klant en plaats wordt opgesomd onder de grijze balk (R21:AB21).
Elke keer als er op invoeren wordt geklikt, wil ik dat er een regel wordt aangemaakt met deze informatie. Op deze manier kan ik een totaal overzicht en de registratie compleet maken.
Op het gebied van layout hoeft dit niet bijzonder te zijn: 05/09 Activiteit A Anoniem A - Amsterdam
Ik hoop dat iemand mij kan helpen en mij kan wijzen wat ik fout doe in de VBA code met betrekking tot taak 1.
Alvast bedankt
Bekijk bijlage DFormulier.xlsm