Formulier verbonden aan Mysql?

Status
Niet open voor verdere reacties.
zo doet ie het

Hij doet het nu. Met die uniek ID hoef ik niet perse een code aan toe te voegen. Hij doet het ook zo. Ik heb Id in mijn database tinyint en auto_increment gegeven en dat gaat perfect! Maar nu wil ik nog dat ze een aantal velden verplicht in vullen zoals:
-geslacht;
-Voornaam;
-Achternaam;
-Emailadres.

Hoe doe ik dat? Mijn code ziet er nu als volgt uit:

PHP:
<?php 
          mysql_connect("localhost", "*****", "****") or die("Failure to communicate with database");
            mysql_select_db("starsearchleden");

$query = "INSERT INTO leden 
        (ID, Geslacht, Voornaam, Achternaam, Geboortedag, Geboortemaand, Geboortejaar, Geboorteplaats, Adres, Postcode, Plaats, Telefoonnummer, Gsmnummer, Emailadres, Univeristair, HBO, MBO, LBO, Anders, Namelijk, Beroep, Nederlands, Engels, Duits, Frans, Spaans, Italiaans, Sport, Hobbies, Rijbewijs, Ambities, Ogen, Haar, Uiterlijk, Lengte, Gewicht, Schoenmaat, Bovenwijdte, Taille, Heup, Cupmaat, Lingeriemaat, Confectiemaat, Tattoo, Piercing, Litteken, Kenmerken, Fashion, Reclame, Cosmetica, Glamour, Erotisch, Betaaldmodellenwerk, Modelervaring, Beheersingdansen, Specifiekedansen, Dansopleiding, Naamdansopleiding, Danservaring, Welkedanservaring, Acteertoneelopleiding, Naamacteertoneelopleiding, Tvervaring, Welketvervaring, Wiloptv, Geacteerdvoorlivepubliek, Watvoorrol, Rockstem, Popstem, Jazzstem, Hogekoorstem, Countrystem, RBstem, Overig, Zangles, Zangopleiding, Zangervaring, Welkezangervaring, Blaasinstrument, Slaginstrument, Toetsinstrument, Strijkinstrument, Snaarinstrument, Muziekopleiding, Naammuziekopleiding, Band, Ervaringband) VALUES('Null', '$Geslacht', '$Voornaam', '$Achternaam', '$Geboortedag', '$Geboortemaand', '$Geboortejaar', '$Geboorteplaats', '$Adres', '$Postcode', '$Plaats', '$Telefoonnummer', '$Gsmnummer', '$Emailadres', '$Univeristair', '$HBO', '$MBO', '$LBO', '$Anders', '$Namelijk', '$Beroep', '$Nederlands', '$Engels', '$Duits', '$Frans', '$Spaans', '$Italiaans', '$Sport', '$Hobbies', '$Rijbewijs', '$Ambities', '$Ogen', '$Haar', '$Uiterlijk', '$Lengte', '$Gewicht', '$Schoenmaat', '$Bovenwijdte', '$Taille', '$Heup', '$Cupmaat', '$Lingeriemaat', '$Confectiemaat', '$Tattoo', '$Piercing', '$Litteken', '$Kenmerken', '$Fashion', '$Reclame', '$Cosmetica', '$Glamour', '$Erotisch', '$Betaaldmodellenwerk', '$Modelervaring', '$Beheersingdansen', '$Specifiekedansen', '$Dansopleiding', '$Naamdansopleiding', '$Danservaring', '$Welkedanservaring', '$Acteertoneelopleiding', '$Naamacteertoneelopleiding', '$Tvervaring', '$Wiloptv', '$Geacteerdvoorlivepubliek', '$WelkeTVervaring', '$Watvoorrol', '$Rockstem', '$Popstem', '$Jazzstem', '$Hogekoorstem', '$Countrystem', '$RBstem', '$Overig', '$Zangles', '$Zangopleiding', '$Zangervaring', '$Welkezangervaring', '$Blaasinstrument', '$Slaginstrument', '$Toetsinstrument', '$Strijkinstrument', '$Snaarinstrument', '$Muziekopleiding', '$Naammuziekopleiding', '$Band', '$Ervaringband')"; 
    $result = mysql_query($query) or 
        die (mysql_error); 

print ("Gegevens ingevoerd"); 

?>

Ook wil ik dat ze naar bepaalde pagina's gaan als ze het formulier versturen. En ik denk dan aan paar pagina's per functie zoals : verzonden.html, foutmelding.html enz.

Ook wil ik dat de gegevens naar mijn database worden verstuurd (zoals nu) Maar ik wil ook een melding van een nieuw lid. Tevens wil ik de leden een automatische respons sturen zodra ze zich hebben ingeschreven.

Misschien wil ik te veel?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen...

:love:

Debby

Debby,

Mag ik eens een klein stukje zien van een record in de tabel leden? Dus een klein stukje van een ingezonden registratie? Dan kan ik zien hoe je dat precies gedaan hebt met de keuzes die ze kunnen maken. Ik ben wel bereid die dingetjes voor je in te bouwen, maar dan moet ik wel weten hoe alles werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan