Formulier verversen na update in onderliggende tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

bertusbankstel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 sep 2010
Ik heb een applicatie met een formulier waarop meerdere tabbladen voor komen. Het formulier opent standaard op het eerste tabblad. Op een ander tabblad staat een knop om vanuit een externe bron de stamtabellen van de applicatie te verversen . Nu heb ik het probleem dat ik bij het teruggaan naar het eerste tabblad geen bijgewerkte gegevens meer zie. In plaats daarvan wordt ieder veld getoond als #Verwijderd.

Ik heb al geprobeerd in VBA een refresh van het formulier uit te voeren, maar dat werkt niet.
Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Robert.

Als het formulier aangeeft dat de velden Verwijderd zijn, is er iets niet helemaal goed, tenzij dat uiteraard daadwerkelijjk het geval is. Een formulier dat is gekoppeld aan een tabel zal, als je iets wijzigt in de brongegevens, die niet gelijk laten zien. Daarvoor moet je het formulier a.h.w. opnieuw inlezen. Dat doe je met het commando Me.Form.Requery. Ik weet niet of je dat gebruikt, maar dat zou moeten werken.

Het probleem is met de aangedragen oplossing niet verholpen.
Zoals gezegd in mijn vraag start de applicatie op en opent met een bepaald tabblad op een formulier (multi tabbed form). Een venster in dat tabblad wordt gevuld met de gegevens uit een stamtabel. De gegevens in deze tabel worden vanuit een externe bron handmatig ververst. Dit doe ik in een ander tabblad op hetzelfde formulier. Als ik na deze verversingsactie terugkeer naar het eerste tabblad, dan zijn de gegevens in het bedoelde venster niet meer geldig en tonen daarom #Verwijderd.

De vraag is nog steeds: Welke actie(s) moet ik ondernemen om bij het terugkeren naar het eerste tabblad niet meer geconfronteerd te worden met de #Verwijderd melding.

Robert.

Ik denk dat je zelf al antwoord geeft op je vraag:
dan zijn de gegevens in het bedoelde venster niet meer geldig en tonen daarom #Verwijderd
Ik zou, om het probleem te omzeilen, het tabblad waarmee je de externe bron muteert in een eigen formulier zetten, en dit openen vanuit je hoofdformulier. Daarbij kun je het hoofdformulier sluiten (je bent immers met een andere tabel bezig) en vanuit het tweede formulier weer opnieuw openen als je klaar bent met muteren. Dan opent het hoofdformulier automatisch met de juiste gegevens.
Misschien niet de oplossing die je in je hoofd had, maar wel een die werkt...

Werkt het wel wanneer je op F5 drukt? Ik zit namelijk met een soort gelijk geval, het verversen van het formulier werkt alleen wanneer op F5 wordt gedrukt.
Ik moet er nog eens exact in gaan duiken waar het verschil zit tussen F5 en requery (en repaint).
Oh wacht, hier staat iets zinvols volgens mij (nog niet getest).

verversen

Hoi

Zet het volgende eens bij Timer optie

Private Sub Form_Timer()
Me.Form.Requery
Me.Repaint
End Sub

De Timer op bijvoorbeeld 3600 zetten (gaat per milliseconden)

Dit doe je natuurlijk in de formulier eigenschappen van het desbetreffende (tab)formulier

Dit werkt bij mij prima

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan