Formulier verversen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stabiloy

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2009
Hallo,

Ik heb een formulier en die laat de gegevens van klanten zien. Nu wil ik dat als ik het klantnummer verander in het tekstveld, de andere velden mee veranderen. Hoe kan ik dit het beste doen?

Gr,
STab

Tenzij ik mij heel erg vergis, zal de vraag betrekking hebben op een Access formulier. Anders is dit niet het juiste forum....

Maar laten we de vraag eens bekijken als een Access probleem. Dan vermoed ik, dat je een formulier hebt gemaakt basis van een tabel of query, en als je het formulier opent, dan zie je keurig het eerste record staan. Waarschijnlijk denk je nu, dat als je in het veld [Klantnummer] een ander nummer intikt, dat je dan een ander record te zien krijgt. En dat gebeurt dan niet. Dit hoort ook zo. Je kijkt namelijk naar de gegevens van het eerste record. Als je meer records hebt, kun je met de navigatieknoppen onder in het scherm doorbladeren naar de volgende records. Als je een klant wilt kunnen opzoeken, dan kun je bijvoorbeeld een Keuzelijst maken, met de wizard Keuzelijst met Invoervak. Ook kun je, met een wizard, een knop maken waarmee je een Zoekfunctie toevoegt aan het formulier. Dan kun je dus zoeken op bijvoorbeeld Klantnummer.
Als je voorbeelden zoekt hoe je een keuzelijst kunt maken, dan hoef je alleen maar in de draadjes van de laatste weken te kijken, er is regelmatig naar gevraagd. Er zijn dus verschillende draadjes met een voorbeeldje, dat je kunt gebruiken. Je kunt ook de zoekfunctie van Helpmij gebruiken, en zoeken op de term Keuzelijst, dan kom je ook een heel eind!
Maar kijk eerst eens of je m.b.v. de wizard een keuzelijst kunt maken in je eigen formulier, want daar leer je het meeste van.

Laatst bewerkt:
Ik heb in bijgaande db wat voorbeelden gezet, zodat je kunt zien wat er zoal mogelijk is.
Bestudeer ze, en als je vragen hebt, stel ze!

Bijlagen

het is gelukt dat als ik nu het debnr. invul in de keuze lijst met invoer vak, dat de rest meteen veranderd. Nu wil ik er nog een subformulier aan koppelen, die meerdere waardes uit een andere tabel moet halen. Hoe doe ik dit dan??

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan