formulier verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgrav000

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb een formulier gemaakt voor een vrijwilligersorganisatie waarvan ik de website beheer. Methoden om met cgi-scripts te werken of php zijn niet mogelijk doordat respectievelijk de provider cgi-scripts niet ondersteunt en php zowel financieel als technisch niet haalbaar is. Ik wil dus zenden via mailto. Mijn problemen zijn nu:

• Ik heb het formulier op Windows Vista gemaakt. Vista verzendt het formulier niet maar toont een lege e-mail. Voor de goede orde als ik het formulier via Windows XP verzend, dan wordt het wel verzonden. Wat moet ik doen om het formulier via Vista te verzenden.
    Ik gebruik de combinatie:
    < form method="post" action="mailto:xxxx@xxxx.xx" enctype="plain/text" >
    en aan het eind van het formulier
    < input type="submit" value="Verzenden" >

• Het formulier dat via Windows XP dus wel aankomt, bevat wel de scores maar niet de nederlandse zin die aan de scores voorafgaat: b.v.
    Heb je honger? En dan is het vier keuzerondje aangestipt dus 3
    wordt i.p.v. heb je honger? 3
    "browser" 3
    In de syntaxis van het keuzerondje heb ik ingevuld:
    < input type="radio" name="browser" value="3" />
Kan iemand mij vertellen hoe ik bovenstaande zaken op kan lossen?
B.v.d.
sgrav000

formulieren verzenden met Vista

Wat het bijschrift betreft bij de radiobuttons: als ik 'browser' in de html vervang door de vraag die op de button van toepassing is dan verschijnt die vraag in de checklist als bijschrift. Simpel. Stom van mij dat ik dat niet meteen zag.

Echter: weet niemand een oplossing voor het probleem dat ik in Vista geen post kan versturen via welke website dan ook. Een lege e-mail popt up. Graag jullie reactie.

sgrav000

verzenden formulier vanuit website

Ik heb ontdekt dat ik niets kan verzenden vanuit welke website dan ook en het maakt ook niet uit of het e-mail of formulier is. Ik praat nog steeds over een formulier zenden in Windows Vista vanuit genoemde website naar het e-mail adres waar de reactie op het formulier verzameld, gescoord en onderzocht worden. Dus het probleem lijkt een meer algemeen probleem: hoe bewerk ik IE zó dat het programma e-mail of formulieren die ik vanuit welke website dan ook wil verzenden, ook daadwerkelijk verzendt zó dat de data leesbaar overkomen.

Dit probleem van het niet kunnen verzenden van webdata per web-e-mail of per webformulier is, lijkt me, ook een probleem dat je in XP kan tegenkomen en mijn vraag is hoe wordt het dan opgelost!!!! Mijn vermoeden is dat het met de beveiliging te maken heeft maar hoe dan??????

sgrav00

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan