Formulier via E-mail verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

kstouthandel

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2007
Hallo,

Ik heb een formulier in een acces database,
is het mogelijk om alleen dat formulier via e-mail te verzenden.
Wanneer ik via bestand-->Verzenden naar..--> E-mail adres (als bijlage) doe, maakt die een lijst van alle records.
Als het kan graag op een begrijpelijke manier, ik ben geen programmeur:thumb:;)

Bvd

Kevin

en als dat niet kan?

je moet namelijk de onderliggende query aanpassen zodat die maar 1 record geeft.
Omdat je waarschijnlijk een gekoppeld form gebruikt.

...

Hij is niet gekoppeld aan een query, het is een tabel die ik heb omgezet naar een formulier,
maar is het wel of niet mogelijk?

Het is wel mogelijk.
Je hebt dus een gekoppeld formulier (of je dat nu aan een tabel of aan een query hebt gekoppeld maakt niets uit).
Wat je moet doen is zorgen dat je formulier aan een query gekoppeld wordt die maar één record bevat, dan gaat het goed.

Het is wel mogelijk.
Je hebt dus een gekoppeld formulier (of je dat nu aan een tabel of aan een query hebt gekoppeld maakt niets uit).
Wat je moet doen is zorgen dat je formulier aan een query gekoppeld wordt die maar één record bevat, dan gaat het goed.

Ik ben aan het zoeken,maar hoe maak ik een query die bestaat uit alleen maar dat gegeven waar je op dat moment op staat?

Maak met de wizard een nieuwe knop dat het formulier opent dat je wilt mailen.
Ga naar de code onder de knop die je net gemaakt hebt.
zoek naar de openform methode in de code en kijk in de hulp van access wat je hier allemaal mee kunt doen.
Eén van die dingen is dat je een where clausule mee kunt geven. Hiermee kun je zorgen dat je formulier maar één record krijgt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan