formulier weergeven en filteren in tabbesturingselement

Status
Niet open voor verdere reacties.

rebirth

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2008
Ik heb een formulier met gegevens en o.a. een status per record.
Ik zou dit formulier willen weergeven in een tabbesturingselement op een ander formulier, en daar dit subformulier in dat tabbesturingselement gaan filteren.
De filtering van de status komt overeen met de naam van de pagina's op het tabbesturingselement.
Nu had ik gedacht dat ik zou kunnen filteren door te verwijzen naar de naam van dat tabblad, d.m.v. Page.Name
Maar helaas is het precies niet zo simpel. Ofwel verwijs ik met die Page naar iets helemaal anders, of misschien is hetgeen ik wil bereiken wel helemaal niet mogelijk. Kan iemand me vertellen of ik een formulier kan filteren op basis van de naam van een tab in een tabbesturingselement, en eventueel naar wat ik dan moet verwijzen?

Ik snap eerlijk gezegd niet wat je wilt; je zegt dat je één formulier op een tabblad hebt staan. Dat lijkt mij een redelijk vaste constructie. Dus wat valt daar aan te filteren?

nee, ik wil 1 en hetzelfde formulier gebruiken op verschillende tabbladen, maar naargelang het gekozen tabblad, moet hij filteren op een andere waarde van 1 bepaald veld.
Sorry voor mijn onduidelijkheid.

Maak een voorbeeldje, want ik heb nog geen idee wat je bedoelt. Sowieso snap ik het idee al niet van één formulier dat je een paar keeer op hetzelfde formulier zet met verschillende filteringen. Lijkt mij een erg onlogische constructie. En dan moeten die formulier ook nog eens verschillend filteren op basis van een veld? Wat hebben de namen van de tabbladen daar mee te maken?

Je had volkomen gelijk OctaFish, het was een vrij onlogische constructie voor iets wat veel simpelder te doen was. Ik heb het idee van de tabbladen laten vallen, en gewoon een formulier gemaakt waarbij men kan filteren aan de hand van een listbox. Zo zie je maar dat dé oplossing voor een probleem, niet noodzakelijk een echte oplossing moet zijn :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan