Formulier werkt niet lekker

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroendew

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2007
Hallo,

Ik ben al een heel eind met mijn website klik. maar nu heb ik ook een formulier gemaakt om je aan te melden voor dingen klik maar dat werk nog niet naar behoren. Dan nu mijn problemen.
1- Het grootste probleem is dat hij niet goed werk icm hotmail,gmail maar werkt wel normaal in outlook, hoe kan dit en wat kan ik hier aan doen.
2- Bij Tel- en Mob nummer dat je er alleen cijfers kunt vullen dus een geldig nummer dus 10 cijfers niet meer niet minder.
3- Bij postcode 4 cijfers en 2 letters en huisnummer max 3 cijfers en 1 letter. En bij tijd 2 cijfers een : en weer 2 cijfers.
4- Als je alles heb ingevuld dat er dan wordt gecontroleerd of alles wel goed ingevuld is.

Ik zou dit het liefst in html houden maar als dat niet lukt dan mag PHP ook. Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen. Dat zou super wezen:thumb:.

Nog 1 klein vraagje weet iemand een soort van banner programmatje waar je automatisch plaatjes van bijv recht naar links kunt laten gaan.

Ik hoop spoedig iets te horen.

MVG,
Jeroen

1. Hotmail is vervelend met webmail. Bovendien: 'outlook' is geen mailserver, maar een programma dat mail leest van een mailserver.
2. javascript
3. javascript
4. javascript

Je kan met javascript heel erg veel doen qua velden checken. Zoek via google naar 'javascript form validation' en je krijgt vanzelf interessante links.

:thumb:

Als je toch beschikking hebt over PHP, gebruik dan 'SwiftMailer', dan komt het overal aan, ook bij Hotmail. Tenzij je vanaf een slechte server mailt, maar dat zal wel niet. Als je zelf mailtjes gaat sturen gaat het meestal fout bij Hotmail enzo.

Telefoonnummer != altijd 10 cijfers. +3161234678 is ook geldig, net als 010 1234567. Je zult eerst de nummers moeten filteren, daarna moeten controleren. Hetzelfde geldt voor de rest van je wensen; je moet goed nadenken over wat je wel en niet door wilt laten en vooral: wat het probleem is van niet-gelijkende data. Je criteria voor huisnummers e.d. kloppen al niet, zoek maar eens wat op over het straatnummersysteem van Lelystad.

Verder; als je iets écht wilt controleren, doe je dat met PHP en zeker niet met JavaScript.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan