• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formulier wijzigingen opslaan

• Onderwerp starter Onderwerp starter HWV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok

Rudi,

Bedankt voor je bijdrage.

Nu ik het aan verwerken ben werkt het goed en doet wat ik gevraagd had.
Nu kom ik er achter dat ik zodra ik één van de Textboxen of comboboxen wijzigt ik eerst de combobox Com_Uitbehandeld moet vullen.
Is het mogelijk om het zo in te stellen is zodra er een wijziging plaats vind in een van de text of combo boxen dat hij dan pas zichtbaar word.

Oftewel zodra er iets gewijzigd is of dat er een nieuwe patient is dat ze dan pas de knop zien op te slaan.

Groet HWV

Dan zal je voor elke Text-of Combobox afzonderlijk een AfterUpdate-macro moeten maken, al of niet met het IIF-statement.
Code:
Private Sub NaamObject_AfterUpdate()
CmdWijzig.Visible = IIf(Voorwaarde, True, False)
End Sub
of
Code:
CmdWijzig.Visible = True
End Sub

Gelukt

Code:
End Sub
Private Sub Txt_Voorletters_AfterUpdate()
CmdWijzig.Visible = IIf(Txt_Voorletters > 0, True, False)
End Sub
Private Sub Txt_Naam_AfterUpdate()
CmdWijzig.Visible = IIf(Txt_Naam > 0, True, False)
End Sub
Private Sub Txt_Adres_AfterUpdate()
CmdWijzig.Visible = IIf(Txt_Adres > 0, True, False)
End Sub
Private Sub Txt_Postcode_AfterUpdate()
CmdWijzig.Visible = IIf(Txt_Postcode > 0, True, False)
End Sub
Private Sub Txt_Plaats_AfterUpdate()
CmdWijzig.Visible = IIf(Txt_Plaats > 0, True, False)
End Sub
Private Sub Com_Geslacht_AfterUpdate()
CmdWijzig.Visible = IIf(Com_Geslacht > 0, True, False)
End Sub
Private Sub Com_Uitbehandeld_AfterUpdate()
CmdWijzig.Visible = IIf(Com_Uitbehandeld > 0, True, False)
End Sub

Met bovenstaande code is het gelukt.

Bedankt weer zover

Groet Henk

Code:
End Sub
Deze mag eruit, diende enkel als voorbeeld;)

Afdrukken van de database

Beste,

Ik heb de overtollige code weggehaald werkt goed.
Een stap veder in mijn database.

Ik ben aangekomen bij het uitprinten van de datbase.
Het is ongeveer 80 kolomen breed de database en wil deze laten uitprinten via een userform, aan de hand van een te kiezen clientnummer
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken, het mooiste zou zijn als het gelijk ook nog een beetje uitstraling heeft zodat deze document voor meedere doeleinde`s gebruikt kan gaan worden.Zodat ook de therapeuten , psygiaters en psygologen er wat aan hebben

Bestand toegevoegd waar ik mee bezig ben

groet HWV

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste, het printen is mij ondertussen gelukt.
Nu zit ik met een klein probleempje dat ik niet kan overzien om het op te lossen.

Als er een nieuw cliënt wordt aangemaakt kijk hij in de data base naar de laatste cliëntnummer en doe er dan één bij.
Dit gaat goed maar heb ik zo gemaakt dat er vooraf via een pop-up een therapeut code opgegeven moet worden, dit zijn de eerste 2 of drie letters van de therapeut.
Dit gaat goed zodat ik bv HC_12 krijg dit is de eerst twee letters en dan het vervolgnmumer.
Maar zodra ik weer een nieuwe nummer gaat maken geef hij een foutmelding ivm dat hij niet kan doortellen omdat er ook letters in zitten

Code:
Frm_Adres.Txt_Debiteurennummer.Value = therapeut.Txt_therapeut_code & "_" & Sheets("DataBase").[A65536].End(xlUp).Offset(0, 0) + 1

Wie kan mij hier mee helpen.

groet HWV

Laatst bewerkt:
In de veronderstelling dat op Rij1 je kolomtitels staan en je vanaf Rij2 begonnen bent met volgnummer 1 kan je het eventueel op volgende manier oplossen
Code:
Frm_Adres.Txt_Debiteurennummer.Value = therapeut.Txt_therapeut_code & "_" & Sheets("Database").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row

foutmelding type komen niet overeen

Beste Rudi,

Bedankt voor je reactie.
Helaas kreeg ik een foutmelding "type komen niet met elkaarovereen"
dit bleek te liggen dat ik nog normaalle nummers er in heb zitten.

Wat hij niet doet is opvolgend op de laatse doornummeren, ik ben gestopt bij 46 en hij gaat tellen bij 38.

Groet HWV

Oplossing

Hierbij de oplossing die ik van warme bakkertje heb gekregen

Code:
Frm_Adres.Txt_Debiteurennummer.Value = therapeut.Txt_therapeut_code & "_" & Sheets("Database").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row + 9

Groet HWV

Fout op regels verplaatsen

Beste,

Ik loop tegen het volgende aan.

Ik wil uit de database bepaalde rijen gaan filteren en verplaatsen naar sheet Opslag, maar wil dit doen zodat de gebruiker via een combobox een keuze en die waarde gaan gebruiken.

De userfrorm = Print_therapeut
De combobox = Therapeut_naam
Sheet waar het heen moet = Opslag
Waarde uit de combobox moet vergeleken worden met kolom IV

Iets vreemds ik krijg thuis office 2003 geen foutmelding op de For Each cl maar hier op mijn werk ook office 2003 wel een foutmelding op de cl.

Thuis loop de code door, maar loop aan het einde vast bij
Worksheets("Opslag").PrintPreview
Ik krijg wel een voorbeeld te zien maar daarna kan ik niks meer doen, en moet excel via ctrl alt del afsluiten

Wat zit er verkeerd in de code ?

PS bestand is te groot om te posten

Code:
Option Explicit
Sub Print_Therapeut_lijst()

On Error GoTo Err_Knop1_Click

Sheets("Opslag").Visible = True
Sheets("Opslag").Range("A2:CA10000").ClearContents

For Each [COLOR="red"]cl [/COLOR]In Sheets("DataBase").Range("IV2:IV3000")
    If [COLOR="Red"]cl[/COLOR].Value = Print_therapeut.Therapeut_naam.Value Then Sheets("Opslag").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).EntireRow = cl.EntireRow.Value
  Next
Sheets("Opslag").Select
[a1].Value = "Nummer"
[b1].Value = "Vooraam"
[c1].Value = "Achternaam"
[d1].Value = "Straatnaam + nr."
[e1].Value = "Postcode"
[f1].Value = "Woonplaats"
[g1].Value = "Telefoonnr.1"
[h1].Value = "Telefoonnr.2"
[i1].Value = "Geslacht"
[j1].Value = "Geboortedatum"

Cells.Select
Cells.EntireColumn.AutoFit

Print_therapeut.Hide '   verbergen van het formulier

Sheets("Opslag").Visible = xlVeryHidden

Print_therapeut.Show

Exit_Knop1_Click:
Exit Sub
Err_Knop1_Click:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_Knop1_Click

End Sub

Groet HWV

Ofwel verwijder je Option Explicit bovenaan je code ofwel moet je cl declareren dus
Code:
Dim cl as range

Beste Rudi,

Code:
Dim cl as range
toegevoegd en geprobeerd loopt vast kan niks meer doen.
Option Explicit weg gehaald en doet ook niks meer.

mmmm snap het even niet meer.

groet HWV

Wat betreft je tweede probleem zit de fout mi in het laatste gedeelte van je code
Code:

Sheets("Opslag").Visible = xlVeryHidden

Print_therapeut.Show
Zet eens een aanhalingsteken ( ' )voor de laatste 2 regels en zie dan wat er gebeurd.

Rudi,

tekens ervoor gezet om de code`s uit te schakelen, maar blijf helaas vast lopen

Groet HWV

@HWV

Vermijd select en activate.
Gebruik ingebouwde Excelfunkties, zoals autofilter
Het gebruik van kolom IV lijkt mij totaal overbodig.
Het steeds opnieuw noemen van de modulenaam waarvan de code deel uitmaakt is overbodig.
Een werkblad zichtbaar maken om er gegevens in te zetten is overbodig
Er zijn handiger methodes om veldnamen in rij 1 te zetten.
Je hebt tot nog toe al zoveel ondersteuning vanuit het forum gehad dat op een gegeven moment ook wel mag blijken dat je er iets mee doet.

ik blijf oefenen

Best SNB,

Bedankt voor uw reactie en ik waardeer Uw reactie.
Ik heb inderdaad een hoop steun aan het forum, en kom ook elke keer een stap verder.
Ik heb elke keer een nieuwe project dat ik aan pak en probeer daar de dingen toe te passen die ik hier ook op het forum heb geleerd.
In kolom IV heb ik de eerste twee letters staan van de therapeut die ik wil gebruiken om een lijst te maken met hun patienten.
Het gebruiken van telkens de module(userform) naam dacht ik dat nodig was zal ik dus voortaan laten ( weer wat geleerd)
Tevens de zelfde gedachte over een worksheet zichtbaar maken dus zal ik ok in het vervolg laten.

je hebt tot nog toe al zoveel ondersteuning vanuit het forum gehad dat op een gegeven moment ook wel mag blijken dat je er iets mee doet.

Het heb wel degelijk vruchten afgeworpen, en ben al een heel end om voor de stichting HC eetsornissen een mooi bestand te maken. Helaas is het te groot voor hier op het forum anders zou ik het graag met u delen.

Ik hoop toch nog op ondersteuning van mijn probleem

Groet HWV

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan