formulier wordt niet gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
stelde de vraag al vroeger maar raak er niet uit,
(als ik het formulier "hidden" open dan doet er zich geen probleem voor....)
(de reden om het hidden of niet te openen is omdat, normaliter de rekeningen geprint worden, maar stel dat er wat aan de hand is met de printer, (en dat kom je al eens tegen) dan wil ik het formulier zien zodat ik de rekeningen manueel kan maken. Ik gebruik dus hetelfde formulier maar de ene keer laat ik het zien, de meeste keren hoeft dat niet)

Ik schrijf:

If TB_Setup!CODE = "N" Then
DoCmd.OpenForm ("rekening"), acNormal, , , , acDialog
Else
DoCmd.OpenForm ("rekening"), acNormal, , , , acHidden
End If
Set f = Forms!rekening

en op de lijn

Set f = Forms!rekening

krijg ik de foutmelding:
Kan het formulier rekening niet vinden waarnaar wordt verwezen

f staat als form gedimentioneerd

Wat is hier nu weer aan de hand

Laatst bewerkt:
Je krijgt het probleem dus alleen als het formulier normaal geopend is, en niet als je het hidden opent?

ja, want ik heb een setup-form in mijn project met de vraag: wil je je rekeningen uitprinten
Keuze is J of N
Als ik J kies dan loopt alles zoals het hoort
Kies ik N dan zie ik alleen een formulier verschijnen, zonder inhoud
JP

Een formulier dat je acDialog opent, heeft de focus tot je dat formulier afsluit. Je code kan dan niet doorlopen. Ik zou ‘m eens proberen zonder acDialog.

dat schijnt te werken, alleen zit het formulier achter da andere
Ik zal die unvisible zetten he of is er een andere manier?
JP

Als je hem wilt zien, moet je hem ook een focus geven. Sowieso ben ik geen voorstander van het nutteloos open houden van formulieren. Haal de informatie eruit, en sluit hem. Oftewel: zet alles wat je op het formulier invult in TempVars (bijvoorbeeld), sluit het formulier en gebruik de Tempvars in het vervolg van de procedure. De aanpak die jij gebruikt, met al die openstaande (al dan niet verborgen) formulieren heb ik zelden of nooit nodig. Als ik al een popup gebruik, is het om iets in te vullen wat dan vervolgens naar een andere tabel (formulier) gaat. En dat doe ik dus altijd met TempVars.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan