Formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nightscreen

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2003
Hallo,
Ik gebruik Word al jaren, maar eigenlijk alleen maar om documenten te maken. Ik ben webdesigner en nu ben ik gevraagd om een on-line offerteformulier te maken waarin keuzevakjes en selectierondjes voorkomen. Ik zou het in php kunnen doen, maar de bedoeling is dat het een word-document wordt. Ook moet het formulier middels een button kunnen worden verzonden. Ik heb het forum al aardig afgestruind, maar ik kan nergens een volledige uitleg vinden hoe een en ander werkt. Ik ben dus op zoek naar een soort handleiding hoe je die buttons, keuzevakjes en selectierondjes werkend kan maken.

Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie antwoord,
Ziggy

Ik denk dat je alle stukjes en beetje hier uit forum moet gebruiken, aangezien het vanaf niets uit te leggen hoe je een formulier moet maken nogal in gewikkeld is.

De knopjes enzo werken in principe zodra je ze eropzet. Gebruik hiervoor de werkbalk formulieren. Zodra je het formulier op slot zet moet alles het doen. In principe kan elk kind dit wasje doen. Af en toe kan je gebruik maken van de rechtermuisknop.

Dis echt trial and error :rolleyes: en eigenlijk stelt het geen ruk voor :P

succes!

Laatst bewerkt:
Dank voor jullie reacties.
@Martijn76
Maar een verzendknop moet toch weten wat hij moet doen? Hoe en waar voer je dan die opdracht in zodat het formulier verstuurd kan worden?

Versturen

Hoi,

Een Wordformulier op het web gaat niet werken. Als je dit selecteerd zal gewoon Word geopend worden. Als je personen een formulier op het web in wil laten vullen dan zal dit tch met php of asp moeten gebeuren. je zult een script moeten maken die de gegevens uit jouw form haalt en verstuurd naar een emailadres. Kijk maar eens op http://www.hotscripts.com/

groetjes,

Smitty

Dank voor jullie reacties.
@Martijn76
Maar een verzendknop moet toch weten wat hij moet doen? Hoe en waar voer je dan die opdracht in zodat het formulier verstuurd kan worden?

Klopt.

Ik ga uitzoeken hoe dat moet, het kan wel want we hebben hier een voorbeeldformulier. Al;s ik het voor half zes nog niet weet ga ik er maandag mee verder!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan