• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

eagle550

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2006
Berichten
45
Hallo,

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik in een werkblad/formulier alleen bepaalde cellen kan selecteren of wijzigen en of met de tab van cellen verspringen (bij het invullen naar alleen de cellen die je mag invullen). Heb in de werkbalk formulier wel het vakje invoervak maar dat kan ik niet selecteren.

thanks
 
Selecteer alle cellen die ingevuld mogen worden. Klik dan rechts op zo'n cel en kies voor celeigenschappen. Tabblad [bescherming]. Haal het vinkje bij [geblokkeerd] weg en klik op [ok].

ga nu naar extra->beveiliging->blad beveiligen. Kies na wat oefenen pas een wachtwoord. Zo kun je eerst oefenen en evt fouten makkelijker herstellen
 
Hoi bedankt voor je recatie. Maar dit is niet helemaal wat ik bedoel. Opzich is het goed dat je ze nu niet meer kan bewerken maar wil eigenlijk alleen die cellen die ik niet beveiligd heb kunnen aanklikken en met de tab tussen die cellen heen en weer springen.

thanks
 
Hoi bedankt voor je recatie. Maar dit is niet helemaal wat ik bedoel. Opzich is het goed dat je ze nu niet meer kan bewerken maar wil eigenlijk alleen die cellen die ik niet beveiligd heb kunnen aanklikken en met de tab tussen die cellen heen en weer springen.

thanks
het forum staat hier vol over beveiliging. als je even zoekt, vind je wel wat je nodig hebt.

steven
 
Bij Extra > Beveiliging, kun je instellen welke cellen door de gebruiker(s) veranderd kunnen worden.
 
Kan je cellen ook zo instellen dat je ze niet meer kan selecteren in beveiligde modus? Bedoel als nu ik het blad heb beveiligd kan ik ze niet meer bewerken (is goed) maar nog wel selecteren. Is dat aan te passsen?

Thanks
 
Met de oplossing die ik je eerder aangaf is het mogelijk om met tab van vrije cel naar vrije cel te springen.
 
Kan je cellen ook zo instellen dat je ze niet meer kan selecteren in beveiligde modus? Bedoel als nu ik het blad heb beveiligd kan ik ze niet meer bewerken (is goed) maar nog wel selecteren. Is dat aan te passsen?

Thanks

Bij Extra > Beveiliging, waar je een evt. paswoord typt, kan je aangeven wat je toelaat in het bestand.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan