Formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Milenko

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
Hallo,

Ik ben pas is wezen kijken hoe je nou een website maakt.
Tot nu toe ging het wel goed, een beetje kijken hoe alles werkte enzo.
Nu ben ik aan het kijken hoe ik een formuliertje moet maken, maar hier heb ik een probleempje mee.
Ik heb hier de HTML code:

HTML:
<form method="post" action="mailto:voorbeeld@hotmail.com"> 
Vul je voornaam in:
<input type="text" size="20" maxlength="40" name="voornaam">
<input type="submit" value="Verzenden">
</form>

Als ik vervolgens mijn e-mail adres invoer achter de mailto tag, vervolgens mijn voornaam invul en dan op verzenden klik, krijg ik eerst een waarschuwing dat mijn email zichtbaar zou worden.
Daarna klik ik op OK en krijg ik een foutmelding dat hij de bewerking niet kan uitvoeren omdat de juiste email-client niet goed is geïnstaleerd.
Krijgt iedereen deze fout melding? of moet ik iets bij mijn pc instellen?
Het is de bedoeling dat hij het gewoon via Hotmail, YaHoo o.i.d. verstuurd en niet via Outlook.

M.v.g.

Milenko

Als je een mailto: gebruikt, dan wordt door de pc van de gebruiker gewoon het lokale mail programma geopend (outlook, thunderbird, zoiets) en kun je daar je mail maken en versturen.

Via een webmail client verzenden is niet echt mogelijk voor zover ik weet.

Als je wil dat je gewoon wat invult, op "verzenden" klikt en dat de mail direct verstuurd is heb je een PHP mail-scriptje nodig. Er zijn er genoeg gratis te vinden die het mail verzenden voor je regelen.

Via een webmail client verzenden is niet echt mogelijk voor zover ik weet.
Hangt van de browser af, ik heb Opera hiermee zo ingesteld dat Gmail geopend wordt op het moment dat ik op een mailto link klik. Maar het is inderdaad niet iets dat je vanaf je site kunt regelen.

Oke,
Ik zal even op internet zoeken naar een website die dat aanbied.
Dankjewel voor de hulp!:thumb:

wil even reageren op de post dat er websites zijn die het voor je doen...is het niet mogelijk dat de hosting bedrijf het zelf heeft ??

Hier heb je een leuke tip voor formuliertjes. je maakt een formulier, dan krijg je de code die je in je HTML-bestand zet (en je zelf nog wat kan aanpassen) en zij zorgen er voor dat je het formuliertje mooi in je mailbox krijgt. Ik gebruik het zelf ook.
Marcarrelus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan