Milenko
Gebruiker
- Lid geworden
- 27 aug 2009
Hallo,
Ik ben pas is wezen kijken hoe je nou een website maakt.
Tot nu toe ging het wel goed, een beetje kijken hoe alles werkte enzo.
Nu ben ik aan het kijken hoe ik een formuliertje moet maken, maar hier heb ik een probleempje mee.
Ik heb hier de HTML code:
Als ik vervolgens mijn e-mail adres invoer achter de mailto tag, vervolgens mijn voornaam invul en dan op verzenden klik, krijg ik eerst een waarschuwing dat mijn email zichtbaar zou worden.
Daarna klik ik op OK en krijg ik een foutmelding dat hij de bewerking niet kan uitvoeren omdat de juiste email-client niet goed is geïnstaleerd.
Krijgt iedereen deze fout melding? of moet ik iets bij mijn pc instellen?
Het is de bedoeling dat hij het gewoon via Hotmail, YaHoo o.i.d. verstuurd en niet via Outlook.
M.v.g.
Milenko
Ik ben pas is wezen kijken hoe je nou een website maakt.
Tot nu toe ging het wel goed, een beetje kijken hoe alles werkte enzo.
Nu ben ik aan het kijken hoe ik een formuliertje moet maken, maar hier heb ik een probleempje mee.
Ik heb hier de HTML code:
HTML:
<form method="post" action="mailto:voorbeeld@hotmail.com">
Vul je voornaam in:
<input type="text" size="20" maxlength="40" name="voornaam">
<input type="submit" value="Verzenden">
</form>
Als ik vervolgens mijn e-mail adres invoer achter de mailto tag, vervolgens mijn voornaam invul en dan op verzenden klik, krijg ik eerst een waarschuwing dat mijn email zichtbaar zou worden.
Daarna klik ik op OK en krijg ik een foutmelding dat hij de bewerking niet kan uitvoeren omdat de juiste email-client niet goed is geïnstaleerd.
Krijgt iedereen deze fout melding? of moet ik iets bij mijn pc instellen?
Het is de bedoeling dat hij het gewoon via Hotmail, YaHoo o.i.d. verstuurd en niet via Outlook.
M.v.g.
Milenko