Formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freddy6

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2012
Hallo,

Ik heb een programma gemaakt om gegevens bij te houden via een barcode scanner, dit werkt prima maar als ik een record open wordt het ingevuld en opgeslagen dat werkt.

Maar dan zou het terug moeten openen om de volgende te scannen ?

Weet hier imand hoe ik dat kan doen ?

Alvast bedankt,

Freddy,

Iets meer dan een week oud dit draadje. Is het probleem al opgelost?

Je zou anders eens kunnen proberen te werken met de "na bijwerken" eigenschap en daar deze code als gebeurtenisprocedure plaatsen in het tekstvak dat bijgewerkt wordt met de scanner:

Code:
DoCmd.Close acForm, "Formuliernaam", acSaveYes
DoCmd.OpenForm "Formuliernaam"
DoCmd.GoToRecord , , acNewRec

Eventueel is dit te reduceren tot:
Code:
DoCmd.GoToRecord , , acNewRec

Probeer het eens? :)

Volgende scannen

Hallo,

Bedankt voor u reactie, heb het probleem al opgelost met een macro te maken.

Alvast bedankt voor u reactie.

Grietjes

Freddy,

Dan mag de vraag op <Opgelost>.
@remcop:
Je gebruikt steeds een bewaarparameter in je formulieren, is me opgevallen.
Dat is niet nodig, want gebruik je alleen als je het formulier via Designmodus in VBA aanpast.
En daar is hier (en bij jouw voorbeelden dus ook) geen sprake van. Een formulier sluiten doe je dus het liefst zo:
Code:
DoCmd.Close acForm, Me.Form.Name
Hiermee blijft de code werken, ook als je de naam van het formulier later veranderd.
En je voorkomt dat Close per abuis de de afsluit.

Hallo Michel,

Kan je helpen met de volgende vraag, ik heb een database met producten als je een product ingeeft komt de datum van de dag er bij nu moet je de vervaldag van het product ingeven.

Nu zou ik willen weten als het product vervallen is, zou het kunnen in expressie ik ben niet goed in programmeren.

Alvast bedankt,

Freddy,

Als je in je tabel de vervaldatum hebt ingevuld, kun je in een query die datum simpel aftrekken van de huidige datum. Of omgekeerd. Als de huidige datum groter is dan de vervaldatum, dan krijg je een positief getal, en is het product over tijd (namelijk de uitkomst van de berekening). Is de uitkomst negatief, dan weet je hoeveel dagen er nog te gaan zijn.

Hallo Michel,

Alvast bedankt voor u reactie, al ik het volgende ingeef krijg ik niets =[Datum]-[Vervaldatum] ik den dat ik iets verkeerd doe ?

Groetjes,

Freddy,

Tenzij [Datum] een veld is met een datum die je wilt gebruiken, gaat deze formule (om twee redenen) niet werken. De formule op basis van de huidige datum ziet er zo uit:
Code:
Termijn Verlopen:Date() - [Vervaldatum]

Hallo Michel,

Ik heb weer een vraagje ?

ik heb het volgende gemaakt om vervallen producten te laten zien: VervalPeriode: IIf([VervalDatum]<Date();"Vervallen";IIf([VervalDatum]<Date()+30;"Vervalt binnen " & [VervalDatum]-Date() & " dag(en)";""))

het werkt perfect er is wel een probleem, ik haal de gegevens uit de map historiek met als gevolg als het product op nul staat het er nog altijd op komt.

ik zou moeten bekomen als het product op nul staat in saldo het niet meer weergegeven word.

kan u mij hier mee helpen ?

Alvast bedankt.

Freddy,

Naar mijn idee moet je hem dan in de eerste IIf laten checken of het saldo groter is dan 0 en dan als dat zo is jou code uit laten voeren. Hoe dit in code uitziet kan ik zo niet zeggen, maar misschien dat dit helpt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan