formulieren aan een tabel koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jurek1301

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2012
hallo,

ik ben bezig met een bestaande access database wat aanvullingen te maken en een beetje uit te breiden . nu loop ik tegen een probleem aan , ik had een formulier die niet aan een tabel gekoppeld omdat het aleen maar was om uit te printen . nu willen we ze ook opslaan maar dan moet je het tekstveldje naar een bepaald record in een tabel verwijzen iemand enig idee hoe je dat voor elkaar kan krijgen

b.v.d.

Heb je het formulier alsnog gekoppeld aan een tabel?
Zo nee: op basis waarvan moet er dan een tabel worden bijgewerkt? Daar bedoel ik mee: hoe bepaal je welk record in die tabel je wilt bijwerken?

het formulier word met de hand ingevoerd.
nu wil ik dat hij die gegevens op gaat slaan in een tabel ..
maar ik weet niet hoe ik het formulier aan de tabel moet koppelen...

Dat had je in het eerste bericht al duidelijk gemaakt :)
Blijft mijn vraag staan: op basis waarvan weet je welk record je wilt bijwerken?

aan de namen die in het formulier staan.. als je het zo bedoelt of bedoel je het anders

Da's niet wat ik bedoel. Je wilt records in een tabel bijwerken met gegevens uit een niet-gebonden formulier. Daar staat blijkbaar een veld op dat berekend wordt, en nu wil je die waarde uit dat formulier opslaan. De vraag is dan: welk veld in welke tabel, en welke records uit die tabel moeten worden bijgewerkt? Bij een niet-gebonden formulier heb je doorgaans geen records op het formulier. Dus hoe kun je dan weten welke records je wilt bijwerken?

ik snap hem niet helemaal maar wat ik ik wil is gewoon de tekst uit een tekstvak opslaan in een tabel ook wel gezegt in een veld in dat tabel
1 formulier is 1 rij met velden ...... als je het snapt??

Dat had je in het eerste bericht al duidelijk gemaakt :)
Blijft mijn vraag staan: op basis waarvan weet je welk record je wilt bijwerken?

ooow nu valt het kwartje :P op basis van een nummer dat automatische word gegenereerd

Maar is het kwartje ook geland? Je formulier zonder records heeft dus één veld met een nummer. En verder? Wat wil je doen met dat nummer?

een veld met een naam en 3 velden met bedragen erin en een veld met een zelf ingevoerde datum en dan dat veld met dat nummer erin

Het kwartje zakt langzaam naar de bodem van de put, maar we zijn er nog niet :)
Als je een tabel gaat bijwerken, kun je met een bijwerkquery alle records bijwerken, of records die aan een bepaald criterium voldoen. Dat laatste is het meest gebruikelijk, want je wilt meestal een opgeslagen waarde niet overschrijven. Dus wat wil je nu precies bijwerken? Op die vraag komt maar geen antwoord...

hoe bedoel je bijwerken ik wil toch gewoon iets nieuws aanmaken dan hoef ik toch niets bij te werken??

Dat lijkt mij een enigszins zinloze exercitie; wil je elke keer als je het formulier gebruikt een nieuwe tabel maken? En hoe bepaal je dan de naam van die nieuwe tabel?

ik wil dat op basis van een volgnummer(veld met nummer) de primerie key word gemaakt en dan de rest van het formulier word dan in de rest van de vakjes ingevoerd in het tabel en het volgende formulier weer volgnummer + 1 enz enz..

heb je hier wat meer aan ??

Je hebt op je niet-afhankelijke formulier dus 6 velden staan die je met de hand invult, dan wel berekent, en die wil je opslaan in een aparte tabel?
De makkelijkste manier is om het formulier open te houden, en vervolgens een nieuwe query te maken. Dat wordt dan een Toevoegquery, waarbij je de tabel kiest waarin je de nieuwe waarden wilt opslaan. De velden kies je dan met de <Functie Opbouwen>, waarbij je uit de groep <Formulieren>, <Geopende formulieren> je formulier kiest. Daar zie je dan je tekstvelden staan in de middelste kolom. Dubbelklikken op het gewenste tekstveld, en vervolgens op OK. Voor elk veld dat je wilt toevoegen herhaal je de procedure. Vermoedelijk hebben de tabelvelden andere namen als de formuliervelden, dus je zult elk veld handmatig moeten selecteren.
Die query sla je vervolgens op, en daarna maak je een knop met de wizard die de nieuwe query uitvoert.

bedankt voor de informatie maar ik kan geen toevoegquery maken teminste dat kan ik nergenst vinden

kan je geen sql weergave voorbeeld geven dat is misschien makkelijker

Dat is zeker niet makkelijker; als je een query kunt maken in het ontwerpvenster, kun je ook een Toevoegquery maken. Kwestie van het Querytype veranderen in het menu <Query>.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan