Formulieren maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

henk123

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2003
Ik wil graag een formulier op onze website (www.de-smithoek.nl).

Het probleem is dat ik via frontpage makkelijk het formulier er op krijg maar het lukt me niet om de berichtjes (het liefst niet via outlook) te ontvangen in mijn mailbox.

Ook de bevestigingspagina krijg ik niet in beeld en hij gaat ook niet automatisch terug naar de homepage.

Hoe kan ik dit oplossen?

Ik lees in je code het volgende:

<form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--">
<!--webbot bot="SaveResults" U-File="fpweb:///_private/form_results.csv" S-Format="TEXT/CSV" S-Label-Fields="TRUE" --><p>
<input type="text" name="T1" size="20"></p>
<p><input type="submit" value="Verzenden" name="B1"><input type="reset" value="Invoer wissen" name="B2"></p>
</form>

Als je action="--WEBBOT-SELF--" vervangt door action="mailto:je_email_adres@je_provider" enctype="text/plain" en <!--webbot bot="SaveResults" U-File="fpweb:///_private/form_results.csv" S-Format="TEXT/CSV" S-Label-Fields="TRUE" --> verwijdert zou het moeten werken.

Guus.

Laatst bewerkt:
Deels gelukt

Bedankt voor de informatie!

Nu lukt het dus via outlook maar kan ik het ook zo doen dat als iemand op "verzenden" drukt hij meteen doorgaat naar een "bedanktformulier" en dan weer terug komt op de website?

Re: Deels gelukt

Geplaatst door henk123
Nu lukt het dus via outlook maar kan ik het ook zo doen dat als iemand op "verzenden" drukt hij meteen doorgaat naar een "bedanktformulier" en dan weer terug komt op de website?

Ik denk dat dat met een stukje JavaScript wel kan, maar daar weet ik te weinig van. Misschien iemand anders?
Overigens heb ik in mijn vorige bericht nog een aanvulling gezet: zet achter action="mailto:je_email_adres@je_provider" enctype="text/plain"
Daardoor wordt de e-mail die je krijgt wat beter leesbaar.

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan