Formulieren ontwerpen met Acrobat prof. 7.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boossie

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2006
Ik ben bezig formulieren te ontwerpen in Adobe Prof. 7.0. Je kunt velden een bepaalde format geven. Ik wil valutavelden maken, maar dat kan alleen in dollars, terwijl ik het in euro's wil hebben. Weet iemand hoe dat moet?

Het $ teken wordt in het Numeric Field alleen gebruikt als symbool voor de valuta setting. Selecteer bij;"Display Pattern de waarde $Z,ZZ9.99. en bij het invullen van een waarde in de PDF Preview wordt deze weergegeven als €.
De valuta waarde wordt nl bepaalt door de lokale instelling van Windows.

B

Geweldig. Dat werkt. Alleen als ik voor deze lay-out kies en ook dit invul bij "validation pattern" dan krijg ik een foutmelding als ik een bedrag hoger dan € 9.999,99 invul, krijg ik een foutmelding. Er staat ook een N voor het veld. Heb je hier een oplossing voor?

Afhankelijk van de getalgrootte kan je bij Display Pattern bijv ook dit invullen: $ZZZZZZZZZZZZ.ZZ.

Als je een andere waarde dan € wilt hebben bijv £, dan kan je ook bij locale een ander land in de selectbox kiezen.

B

Perfect!!:thumb:

Weet je ook hoe je die N weg kan halen? (waarschijnlijk vanwegen Numeric Field).

Als de N voor het invulveld staat kan je deze bewerken door op het veld te klikken. Je kunt hier je eigen tekst invullen.

B

Mooi!. Het is gelukt. Ik ben erg blij met je hulp, want er is erg weinig info te vinden op het net. Klasse! :thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan