formulieren voor website

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste henk123,

Als je het php script bestand niet ge-upload hebt en het formulier toch werkt, dan moet het dankwoord aan Guus worden gericht, omdat je in feite van zijn methode gebruik maakt, wat ik (maar wie ben ik) overigens goed vind. Je kunt derhalve zijn verdere raadgevingen opvolgen.

Toch vind ik het heel vreemd vinden, omdat ik 2 keer het gebruik van "method" en "action" in je html-code zie, waarvan de ene gebruik maakt van mailto die van Guus en de andere van henk123.php bij action van mij.

Als het goed is wordt eigenlijk van de onderste (de laatste) gebruik gemaakt.

Dennis.

Geplaatst door DENNIS90
Toch vind ik het heel vreemd vinden, omdat ik 2 keer het gebruik van "method" en "action" in je html-code zie, waarvan de ene gebruik maakt van mailto die van Guus en de andere van henk123.php bij action van mij.
Als het goed is wordt eigenlijk van de onderste (de laatste) gebruik gemaakt.
Dennis.
Misschien is het het beste om alles zo simpel mogelijk te houden.
Dus zonder php.
Met action="mailto:henkmartens@de-smithoek.nl" werkt het blijkbaar prima.
En daar gaat het om.

Guus.

henk123, als je het niet erg vindt zal ik zo wat gegevens in je formulier plaatsen en wel in de velden "naam" en "het antwoord"
In die beide velden vul ik dan "dennis90" in.

Door het formulier te gebruiken, weet ik dan welke methode je toegepast hebt.

Dennis.

Ik heb niet op de knop "Verstuur" geklikt, je ontvangt dan geen mail. Ik heb dit niet gedaan, omdat ik al weet dat je volgens Guus zijn manier gewerkt hebt. Aangezien je reeds melding maakte, dat het formulier (dankzij Guus) goed werkt dan zie ik mij niet meer genoodzaakt om zich verder met dit topic bezig te houden. Veel succes met het verder vervraaien van je website m.b.t. het gebruik van formulieren. Mooie website trouwens, henk123.

Groetjes,

Dennis.

Geplaatst door Guus abc
Misschien is het het beste om alles zo simpel mogelijk te houden.
Dus zonder php.
Met action="mailto:henkmartens@de-smithoek.nl" werkt het blijkbaar prima.
En daar gaat het om.

Guus.
Ben ik met je eens, Guus. Dat wil henk123 ook. Dankzij jou werkt het formulier nu.

Overigens werkt die van mij ook hoor, ik heb zo'n formulier al lang op mijn eigen site staan. PHP maakt gebruikt van "sendmail" bij die Apache server en die van jou lokaal bij de Mail(Configuratiescherm enz....)

Dennis.

Nou Dennis dankzij jou werkt hij hoor. Niks ten nadele van Guus maar het formulier wat erop staat is volgens mij van jou. Beiden erg bedankt. Ik probeer het nog even om het formulier voor de tweede keer op de website te zetten. Dan lukte gisteren op de een of andere manier niet. Bedankt!

Oké henk123, we concentreren nu maar nog op je ene vraag. Eigenlijk gaf Guus dit ook al aan hoe het moet.

henk123, die html code wat je voor je formulier gebruikt kan overal worden toegepast. Je hoeft alleen de bewerkingen copy/paste toe te passen om die code op een andere pagina te kunnen laten functioneren.

Dennis.

ps. Ben zelf in deze geen expert hoor, maar zo te zien weet je zelf best wel veel. Het zal je ook wel gaan lukken.

Bedankt voor je hulp Dennis, ik durf het bijna niet te vragen maar ik ben nu al zo lang bezig met zo n formulier dus doe ik het toch maar.

Ik kan de html code wel kopieren en plakken maar dan doet het formulier het niet goed. Hij staat nu www.de-smithoek.nl en dan onder mop van de dag. Op de hoofdpagina doet hij het goed!! Eindelijk!!:D :D

Geplaatst door henk123
Ik kan de html code wel kopieren en plakken maar dan doet het formulier het niet goed.
Op de hoofdpagina doet hij het goed!
Dat komt doordat je op de hoofdpagina de goede code gebruikt met form method="post" action="mailto:HENKMARTENS@DE-SMITHOEK.NL" enctype="text/plain"
Vergeet nu even alles over dat php. En haal ook alle php weg die je naar je site gekopieerd hebt. (Als je al moeite hebt met de HTML van een formulier, is php echt een beetje te hoog gegrepen.)
Bovenstaande code is alles wat je nodig hebt om de verzonden gegevens in je mail te krijgen.
Met wat knippen en plakken uit het voorbeeld dat ik in het begin als bijlage meestuurde kun je elk formulier maken dat je wilt.
Nogmaals: alles wat nodig is om de gegevens in je mail te krijgen is bovenstaande code. Daarna volgt de HTML voor de verschillende invoervakken en tenslotte de code voor de verzendknop en eventueel de resetknop.
Tenslotte sluit je af met de eind-tag </form>
Kijk anders even hier onder punt 2.8; daar wordt een zeer heldere uitleg over de HTML van formulieren gegeven.

Guus.

<form method="post" action="henk123.php">

Bovenstaande vervang je met onderstaande.

<form method="POST"action="mailto:HENKMARTENS@DE-SMITHOEK.NL">

Dit komt, omdat je helemaal niet van het script bestand "henk123.php" gebruikt maakt. Dat heb ik namelijk op je site gecontroleerd.

Dennis.

ps. ik was even weg, zag je bericht toevallig staan. Vandaar zo laat mijn reactie.

O, ook toevallig dat Guus geregaeerd heeft op bijna hetzelfde moment.

Dennis.

Bedankt Guus, ik zie de fout. Hij doet het nu. Ik zal jouw tips ook nog eens bekijken!

Beste Guus, van mij heb je nog geen één keer horen zeggen dat je raadgevingen aan henk123 niet goed is.

Ik zie nu, dat henk123 het heeft ingezien dat je code weldegelijk werkt.

Ik heb zelf ooit een eigen formulier in Perl geschreven, maar ik zal dat maar besparen. Die van jou is de allereenvoudigste wat een formulier kan hebben alsmede effectief in zijn werking.

Dennis.

Beste henk123, die mop v.d. grazende koe is trouwens echt om te lachen. :thumb: Die mop heeft mij goed gedaan voor vandaag.

Dennis.

henk123, als je later ooit een meer geavanceerder formulier in php wilt maken, dan kun je je vraag bij de sectie Programmeren/PHP deponeren, er is daar een zekere JPeetje die je verder op weg kunt helpen.

Dennis.

Aleen nog even de regels form method="post" action="henk123.php" uit je code halen; die zijn nu overbodig.

Guus.

Geplaatst door henk123
Bedankt Dennis en Guus voor jullie hulp.
Het is gelukt!!:D :D
Graag gedaan(alhoewel mijn bijdrage in deze eigenlijk vrij nihil tot niets is), maar je mag jezelf ook bedanken. :thumb:

Dennis.

Geplaatst door Guus abc
Aleen nog even de regels form method="post" action="henk123.php" uit je code halen; die zijn nu overbodig.

Guus.
Dat heeft hij al lang gedaan.

Dennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan