formulieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvcgraphics

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2002
Hallo,

Je weet wel... je maakt een formulier en als de mensen op send klikken komt dit formulier in mijn mailbox.
Het probleem is dat als ik die formulier in mijn mailbox komt deze in een textbestand toekomt en het helemaal moet ontleden.
Is het mogelijk (miss php) om in dreamweaver een formulier te maken zodat als het in de mailbox komt ook effectief de layout er zo uitziet dat ik het kan gebruiken als bestelbon of zo.(liefst met logo van het bedrijf...)

Groetjes DIdier

Kan zelf niet echt php (wel één hele code :shocked: ), maar het is wel te doen met php. Of je er ook een logo bij kunt doen weet ik niet, maar is vast wel mogelijk.

Voor een formulier heb je twee pagina's nodig:
1. Het form, hierin staan de velden die moeten worden ingevuld. Geef een veld een DUIDELIJKE naam. Voornaam heet dan bijv.: vnaam. In dit form doe dit: <form name="bon" target="s1e2n3d4b5o6n.php"> (je doet er nog wat belangrijke gegevens bij. Waarom het zo'n rare naam is? Heb ik zelf ook eens geleerd :D ). Ook doe je er een verzend en wis knopje bij.
2. De send page. In deze pagina haal je gegevens op die in de vorige pagina zijn ingevuld. Ook kun je hier het adres opgeven waar de mail naar toe moet worden gestuurd etc. Verplichte velden zijn hier ook aan te geven.

Kan zelf helaas geen formulieren maken, maar als je het programma WebBuilder gebruikt, zou je DEZE link eens kunnen proberen.

greets niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan