Formulieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deesje163

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2007
Ik weet het er zijn al veel vragen over gesteld, maar ik krijg het niet aan het werken.:mad:
Ik heb in Frontpage een formulier gemaakt. De server ondersteunt front-page-serverextensies, maar ik wel het toch met een cgi-script proberen. Want het frontpage formulier werkt dus toch niet. Ik wil mijn gemaakte formulier eigenlijk behouden. Wat moet ik aanpassen om dat cgi in werking te krijgen. En wat moet ik met de map cgi-bin doen?

Ik weet het niet zeker hoor, maar is het niet verstandiger om te zorgen dat je formulier gewoon werkt, ik maak veel formulieren met FP en ik moet zeggen dat het altijd goed gaat. Wellicht dat als je aan FP-formulieren gaat rommelen dat dan dadelijk niets het meer doet.

In je vraag zei je dat je iets met cgi wilde proberen, heb je dat al gedaan dan is het misschien goed om met een "verse" pagina te beginnen zodat er geen misverstanden met codes (?) enzo kunnen ontstaan. Doe je wel het publiceren ook met het interne programmaatje van frontpage, want dat is wel belangrijk om alles goed te laten werken. Laat me even weten wat je tot nu toe hebt gedaan dan probeer ik of ik je er door heen kan loodsen. Groet

Laatst bewerkt:
Ik had eerst een formulier via Frontpage gemaakt. Maar wel geupload met WSFTP. Maar het formilier werkte niet. Ik kreeg een melding omtrent frontpage server extensies. Toen ben ik hier op het forum gaan zoeken en heb toen begrepen dat jet het beste een formulier met cgi kunt maken. Dat heb ik dus geprobeerd, maar nu werkt het helemaal niet. Ik ben mijn frontpage formulier kwijt, dus dat moet ik dan eerst weer opnieuw maken. Het uploaden met frontpage lukte mij dus ook niet. Ik kon geen verbinding krijgen. Misschien kun je me nu iets verder helpen. Het liefste werk ik dus gewoon met Frontpage, want ik ben dus niet zo bekend met HTML en cgi e.d.

Hoi,
Ik zou eerst proberen de site zoals die nu is te uploaden met FrontPage zelf en kijken of dat goed gaat en alles werkt. Je site moet dan wel op een speciale server staan waarop de FP-extensies zijn geïnstalleerd, als je dat niet zeker weet neem dan even contact op met je provider (bij bijna alle providers kan dat tegenwoordig). Vaak krijg je aparte wachtwoorden voor de server waarop FP-extensies zijn geïnstalleerd.

Als dat allemaal o.k. is maak je een formulier en bij de eigenschappen van het formulier (rechtermuisklik) vul je het e-mail adres in waar je wilt dat de resultaten van het formulier naar toe gaan. Leuk is ook om een bevestigingspagina te maken (bedankt voor je aanvraag, we nemen zo snel mogelijk contact op .... of iets dergelijks), die pagina geef je dan ook weer aan bij de eigenschappen. Dan je site publiceren met de knop "publiceren" van FP en klaar is Kees!

Het is allemaal heel simpel, maar in het begin is het wel belangrijk dus dat je site op een FP-server draait en je je site echt met FP zelf publiceert. Als je gaat publiceren met andere programma's raakt alles in de war en werken een hoop dingen van FP niet meer.
Vraag anders even je provider of hij je site wil opschonen, dan kun je "vers" opnieuw beginnen.

FrontPage vind ik zelf een goed programma waarmee heel veel mogelijk is zonder dat je echt hoeft te programeren. En weet: om een goeie site te bouwen gaat het niet om het programma waarmee je de site bouwt maakt maar om de juiste lay-out, heldere navigatie, leuke foto's enz.

Succes en laat maar weten of het lukt ....

Ik krijg mijn bestanden niet geupload via Frontpage. Krijg dan een foutmelding:
De server heeft een antwoord verzonden dat Frontpage niet kan parseren.
Ik heb deze melding al eerder op deze site gezien, maar het antwoord hierop verwijst weer naar een andere site waar ik me dan ook weer moet registreren.
Ik hoop dat je me verder kan helpen. Heb ook al met de helpdesk gebeld van de internetprovider, maar daar is geen doorkomen aan.

Hoi, ik denk toch maar even volhouden bij je provider of anders een mail sturen, want ik denk de de FP-ext. niet goed werken doordat je eerst met een ander programma hebt gepubliceerd.

Heb een email naar de provider gestuurd. Moet maar even afwachten wat daar uitkomt. Als ik dan toch weer vragen heb, meld ik me wel weer. En ik verwacht dat dat ook zal gebeuren.

Daar ben ik dan toch weer. :o Heb met de helpdesk van planet gebeld, maar die zeggen dat de serverextencies zijn ingesteld en dat ze me verder niet kunnen helpen want dit probleem heeft met Frontpage te maken. En ze zijn immers geen frontpage helpdesk!!:evil: Dus als iemand me verder kan helpen. Ik krijg dus de site niet geupload met Frontpage waardoor de formulieren dus ook niet werken.
Ik wil uploaden met de optie Frontpage of sharepoint services. Ik heb mijn adres ingevuld maar krijg dan de melding dat de windows sharepoint services niet geinstalleerd zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan