Formulieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zappie zap

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2007
Is het mogelijk om in een formulier een veld laten in te vullen en iets lager gegevens te laten ophalen uit een tabel aan de hand van dat veld.

Bijvoorbeeld
Wanneer ze de postcode invullen dat dan automatisch het veld gemeente wordt ingevuld via gegegevens dat in de database zitten?

Alvast bedankt
Zappie Zap

Is het mogelijk om in een formulier een veld laten in te vullen en iets lager gegevens te laten ophalen uit een tabel aan de hand van dat veld.

Bijvoorbeeld
Wanneer ze de postcode invullen dat dan automatisch het veld gemeente wordt ingevuld via gegegevens dat in de database zitten?

Alvast bedankt
Zappie Zap
Ik zie 2 manieren om dit te doen, maar beide gebruiken een fameuze omweg...
1. Na het invullen van de postcode verzend je het formulier (bvb met een knopje "opzoeken"). De ontvangende ASP-pagina zoekt dan het betreffende postnummer op in de database en plaatst de bijbehorende gemeente in het bijbehorend tekstvak...
2. Je kan in het script-gedeelte van de html-pagina een stukje code schrijven die alle postcodes met bijbehorende gemeentes in een 2-dimentionele array plaatst. Met de 'onblur'-eigenschap van het postcode-tekstvak kan je dan een functie aanroepen die het betreffende postnummer in de array zoekt, en de bijbehorende gemeente in het bijbehorende tekstvak plaatst...

Om een voorbeeldje te maken moet ik wel weten welke database je gebruikt (Access, MySQL, ...?)

Groetjes,
JHx

Laatst bewerkt:
Ik maak gebruik van een access database.

Het gebruik van 2 pagina's zou ik liever niet doen aangezien dat niet echt verstaanbaar gaat zijn voor de gebruikers.
Dus indien het mogelijk is liefst via het javascriptje

Bedankt

Ik heb een "minimaal" voorbeeldje in mekaar gestoken...
Het stukje script is wel VBScript ipv JavaScript, maar aangezien je blijkbaar toch ook met ASP werkt zou dat geen probleem mogen zijn!

Bijlagen

Thnx,

ga dit dadelijk eens uitproberen
Oké ! Laat maar iets weten als het niet lukt...
Jammer genoeg kan ik het voorbeeld niet online plaatsen omdat mijn web-provider geen Access-databases toelaat.:mad:
Op mijn eigen toestel werkt het in alle geval prima...:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan