Formulierfilter vast in een form

Status
Niet open voor verdere reacties.

barrink

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2009
Ik heb een formulier gemaakt waarin op basis van een query record worden weergegeven. Nu wil ik binnen dit formulier een filter maken waarmee ik op basis van pulldown menu's op bepaalde zaken kan filteren waarmee hij de filter real time toepast (zoals in excell ook kan).

Als ik op formulierfilter klik krijg ik wel iets wat ik zil maar dit moet dan in het formulier verwerkt zitten.

grt,
Erik

Bijgaand een voorbeeld met tekstvelden, maar deze zou je eventueel kunnen vervangen voor keuzelijsten. Als je in een veld begint te typen begint de filtering per letter die wordt getypt. je kunt ook op meerdere velden filteren. Zie bijlage:

Bijlagen

Bedankt voor je reactie! Dit is precies wat ik bedoel!.. ik kom er echt net helemaal uit om dit in mijn database in te passen... ik neem aan dat ik dan met codes aan de slag moet... Dat heb ik nog nooit gedaan..

Wellicht kan iemand mij een voorzet geven? Ook hoe ik dit vervang voor keuzevelden..

thx

Laatst bewerkt:
Je kunt vrij simpel van een tekstvak een keuzelijst maken, via het menu <Opmaak>, <Wijzigen in>. Of in 2007: rechtsklikken, <Wijzigen in>.
Voor aangepaste aanwijzingen, is het handig als je een gestripte versie post. Anders blijven het toch algemene aanwijzingen...

Hier een stukje van mijn database,

de selectievelden moet in in de form: "overzicht" komen. Er moet dan geselecteerd worden op de keuzetabellen van betreffende veld. Bij het onderwerp wil ik dan zoeken op woorden in het onderwerp veld.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Bijlagen

Ik ben er nog steeds niet uit. Kan iemand deze database bekijken? :)

Zal er vanavond naar kijken; werk op het werk (gelukkig) nog met 2003...

Nou je het zegt.. ;)
Was er ook al mee bezig geweest thuis, in combinatie met het voorbeeldje van Bak. Daarbij nog wel de vraag: wil je Filteren (dus tijdelijk records verbergen) of de onderliggende query aanpassen, zodat je het aantal records in de query verandert?
Maakt namelijk nogal wat uit in de gebruikte technieken...
Bak z'n voorbeeld was op basis van filteren, overigens.

haha.. alvast bedankt dat je ermee aan de slag gaat!

Filteren lijkt me goed werken! :)

Maar wat wil je nu eigenlijk hebben: een query-aanpassing op de achtergrond, of een filtering?

Sorry dat ik het moet vragen.. maar wat zijn de voor -en nadelen? :o

Dat hangt een beetje van de onderliggende tabel af. Als je veel records hebt, met veel berekeningen op het formulier, dan kan een formulier trager worden. Door de recordset te filteren, zodat er minder records inzitten, blijft-ie wat sneller. Ook kun je een onderliggende query makkelijker exporteren, naar bijvoorbeeld een Excel bestand. Met een filter gaat het overigens ook prima, en je zult de snelheidsverschillen niet zo snel merken. Maar voor Export is een filter wat minder geschikt.
Ik ben nu overigens naar de filter-opties aan het kijken...

Prima.. exporteren hoeft toch niet :) Ben benieuwd naar de filter optie!

Ga hem morgen op mijn werk bekijken (heb daar 2003). Heb hem nu al wel ff bekeken i 2007.. nog 2 vragen:

1) is het mogelijk om ipv invulvelden keuzelijsten (daaar waar de input ook op keuze lijsten is gebaseerd) te gebruiken?

2) Kan bij het veld boven onderwerp ook op een woord middenin het onderwerp gezocht worden ipv alleen de eerste letter(s).

:) verder wordt het al wat ik had verwacht! thx!

Zit nu te kijken naar hoe het werkt en het zijn toch alleen maar codes bij "gebeurtenisprocedure" toch?

Krijg dit niet werkend in mijn huidige database :S (daar zitten wel iets andere velden in maar ook de zelfde..) ... kun je mij iets meer vertellen waar ik op moet letten... en natuurlijk bovenstaande vraag ;) Jezus.. ik ben wel lastig he!

@Michel,

Waarom gebruik je onderstaande code. Hiermee wordt de focus op het begin het veld gezet. Dit lijkt me niet handig of mis ik nu iets?

Code:
Me(strControlName).SelStart = Me(strControlName).SelLength

@Charles
Hiermee wordt de cursor aan het eind van de tekst gezet, zodat je makkelijker door kunt filteren. Bij jouw opzet wordt de tekst geselecteerd, en moet je voor een volgende letter nog een keer achter de selectie klikken, anders ben je je eerste letter kwijt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan