Formuliergegevens verdwijnen bij onclick="history.back()"

Status
Niet open voor verdere reacties.

maham

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
Hallo!

Ik heb een html-formulier gemaakt waarvan ik de velden controleer alvorens de gegevens in te voegen in de database. Bij een fout wordt de foutmelding getoond met daaronder een linkje om terug te kunnen naar het formulier (alles binnen hetzelfde script).

Ik heb geleerd dat je het formulier 'naar zichzelf' moet verzenden om bij een fout terug te kunnen zonder dat de gegevens verloren gaan. Je weet, dit is erg vervelend bij een uitgebreid formulier!
Nu meen ik me te herinneren dat ik met het linkje (onclick=javascript:history.back()) terug kon naar de vorige weergave, zonder dat de gegevens verloren gingen. Maar dat krijg ik nu niet meer voor elkaar. Als ik dat nu doe, moet ik het formulier weer opnieuw invullen.
Kan iemand mij vertellen waarom dit niet werkt, of soms wel en soms niet?
Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
javascript:history.back() is exact hetzelfde als de backbutton van de browser.
De reden waarom dit niet overal werkt, is omdat het afhankelijk is van de brwoser/OS die gebruikt wordt.

Wil je je gegevens echt kunnen bewaren zal je deze toch ergens in je php-code moeten verwerken.
De eenvoudigste (en duidelijkste) manier daarvoor is inderdaad het formulier op dezelfde pagina verwerken..

Johantrax,
Het is wel raar dat in een formulier dat ik eerder heb gemaakt deze truc wel werkt en het formulier dat ik nu heb gemaakt niet, terwijl ik precies dezelfde code gebruik voor de link...
Het zal toch ergens anders in moeten zitten.

Zoals ik al zei is het volledig afhankelijk van de browser instellingen: zo zullen de meeste browsers een plain-text-field niet opnieuw invullen.

javascript:history.back() is écht wel identiek aan gewoon de back-button van de browser...

Oké, dankjewel. Ik zal wel kijken hoe ik het op ga lossen.
Groet!

Als je het écht zo wilt doen, kun je de formulierwaarden in een sessie opslaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan