Schrijven naar externe harde schijf gaat langzaam.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Ik moest wat series overschrijven naar mijn externe harde schijf gaat ineens super langzaam. 30mb p/s ipv de gebruikelijk 115. En steeds een foutmelding en heb ik het kopiëren 4 keer opnieuw moeten doen.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
Schermafbeelding 2025-08-26 134056.png

Het apparaat de laatste niet eerst afgekoppeld voordat je hem uit de computer haalde?

Trek die dingen er gewoon uit, dat eerst afkoppelen is onzin, was vrougah met gewone harde schijven van toepassing omdat er miss. nog werd geschreven, met de huidige USB flash sticks echt niet meer nodig.

Als ik dat niet doe vanuit mijn Linux, dan ziet Windows die usb stick niet hoor. Dus zeg niet dat het iets van vroegah is.
Maar beter iemand die meedenkt, dan een schreeuwlelijk of helemaal geen reactie.

Trek die dingen er gewoon uit, dat eerst afkoppelen is onzin, was vrougah met gewone harde schijven van toepassing omdat er miss. nog werd geschreven, met de huidige USB flash sticks echt niet meer nodig.

Ik heb ergens gelezen dat het ook niet meer nodig is. Ik kan dat ook niet meer dus toen heb ik dat een keer gevraagd op het Microsoft forum.
Maar dat lost mijn probleem niet op.

Ik lees niet in de vraag om welk type/model externe schijf het gaat. Met/zonder voeding? Hoe oud. Gezondheidstoestand nagekeken met CrystalDiskInfo? Meting gedaan met CrystalDiskMark?

Series overschrijven? 4 keer opnieuw? Wat is dan de foutmelding? chkdsk /f gedaan?

Wat een vragen daar weet ik allemaal niets van, dat is abacadabra voor. CrystalDiskInfo? chkdsk /f gedaan?
Het is geen ssd en is een jaar of 10 oud, minimaal en ik gebruik hem elke dag aan mijn mediaplayer om films en series te kijken.

eerste hit op google https://learn.microsoft.com/nl-nl/p...indows-server/usb-device-not-recognized-error

Deze methode lost problemen op waarbij het momenteel geladen USB-stuurprogramma onstabiel of beschadigd is.

1. Selecteer Start, typ Apparaatbeheer in het vak Zoeken.
  2. Selecteer Apparaatbeheer in de lijst met resultaten.
  3. Selecteer Schijfstations in de lijst met hardware.
  4. Houd de externe harde schijf (USB) ingedrukt (of klik erop met de rechtermuisknop) en selecteer Verwijderen.
  5. Nadat u de harde schijf hebt verwijderd, koppelt u de USB-kabel los.
  6. Wacht gedurende 1 minuut en sluit vervolgens de USB-kabel weer aan. Het stuurprogramma wordt normaal gezien automatisch geladen.
  7. Controleer de USB-schijf in Windows Verkenner.

Houd de externe harde schijf (USB) ingedrukt (of klik erop met de rechtermuisknop) en selecteer Verwijderen.
Het gaat tot hier want als ik rechts klik staat verwijderen er niet bij.

Overigens heb ik hem nu in een andere usb poort want het apparaatbeheer deed het niet in de uitgang die altijd gebruik want dan ging het schermpje van apparaatbeheer steeds weg en weer aan.

Nu in een andere usb ingang heb ik het probleem niet.

Terug
Bovenaan Onderaan