Formulierkoptekst met opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

dingesvandinges

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2006
Beste,

Mijn database is zo goed als af, ik probeer hem enkel nog op te fraaien.
Aangezien dit weer een ander onderwerp is, een nieuwe topic.

In het bestand Noordenwind 2007 heeft bijna elk elemant een formulierkoptekst met dezelfde opmaak (rood/bruin met grijze balken). Ik kan in de eigenschappen niet vinden waar deze opmaak zit. Ook in de VBA kan ik niks vinden.

Wie weet waar dit is verstopt en hoe dit is gedaan?

Je kunt een opmaak die je mooi vindt opslaan als sjabloon. Jammer genoeg zie je die (althans in oudere versies) niet echt terug, maar je sjablonen zie je bijvoorbeeld terug als je met de wizard een formulier maakt. Als je een bepaald formulier als standaard wilt gebruiken, kun je dat doen via de knop, en Opties voor Acces.

Kijk vervolgens bij
Formuliersjabloon. Hiermee geeft u de naam op van een bestaand formulier. Dat formulier wordt een sjabloon voor alle nieuwe formulieren en die formulieren krijgen dezelfde sectie-eigenschappen en eigenschappen voor besturingselementen als de sjabloon. De standaardsjabloon is 'Normal'.

Hoi,

Ik heb nog niet kunnen vinden hoe ik een bestaande opmaak kan opslaan als sjabloon.

Wel ben ik eruit dat als je in Noordenwind 2007 een formulier aanmaak verschillende stylen kan kiezen.
Deze kan je ook aanpassen door naar het formulier te gaan (indelingsweergave) en onder het kopje opmaak heb je de knop(pen) autoopmaak.
Hiermee kun je de koppen aanpassen, en een andere styl kiezen.

Als ik een nieuwe database maak staan deze stylen niet in de wizard, wel zie ik deze stylen via autoopmaak (indelingsweergave) echter als ik hier een autoopmaak kies wordt deze niet netjes doorgevoerd zoals bij noordenwind.

Ik hoop dat mijn uitleg helder is?
Maar ik denk dat ik het probleem in deze hoek moet zoeken.

Edit: Helder wordt het niet maar volgens mij is het zo dat dit enkel werkt bij een nieuwe database en niet bij de database die afkomstig is van 2003, ook niet als je hem opslaat als 2007.

Laatst bewerkt:
Als je gebruikt wilt maken van alle opmaakgeintjes van 2007, dan moet je een nieuwe 2007 database maken, en alle objecten uit je 2003 db importeren, dus de tabellen, formulieren, queries etc.
Dan zou je (volgens Bartjens) alle opmaak moeten kunnen gebruiken.

Hoi,

Klopt, maar vreemd genoeg (bij mij) is hij de opmaak kwijt als je in windows rechtermuisknop --> nieuw --> access database kies, je kan dan geen opgemaakte stylen kiezen. Als je in Access zelf zeg nieuwe database is er niks aan de hand.

Dit was dan ook de reden dat het niet werkte.
Bij toeval dus achtergekomen.

Vraag opgelost :thumb:
Iedereen bedankt :D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan