• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formuliernummer per nieuwe print op laten lopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ptcflevo

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2011
Goedemorgen allen,

Ik heb een vraag mbt Excel,
Wij hebben werkbonnen voor een bedrijf en deze wil ik graag oplopend laten nummeren door excel per afgedrukte print, dit omdat dan alle bonnen weer terug te traceren zijn,
daarbij zou het fantastisch zijn als hij ook doornummert als excel afgesloten is geweest.

Nu ben ik een leek met Macro's maar ik heb begrepen dat dit wel mogelijk is.
Ik heb er een bijlage bij gedaan.

Op kolom I1 zou het nummer dan mogen komen, beginnend bij 1. ofwel de eerste print is bonnummer 1, en de 2e print is bonnummer 2, enzovoorts.
en als ik bij bonnummer 45 excel afsluit, dan zou het prettig zijn dat als deze weer opstart de bonnummers weer doorlopen vanaf bonnummer 45.

Ofwel elke bon heeft een uniek nummer.

Wie o wie kan mij hiermee helpen?
Bekijk bijlage Blanco werkb KOOPS.xls

Ja, zo ben ik er bijna, dat is precies wat ik bedoel,
echter is het zo dat we er regelmatig 20 tegelijk uitdraaien,
omdat er op locatie gewerkt word en deze bonnen met de hand ingevuld moeten worden.

Is het mogelijk om bijv. 20 of 50 exemplaren af te laten drukken en dat deze blijft optellen?

Bijna,

Nu moet ik alsnog de pagina's handmatig akkoord geven op het afdrukvoorbeeldscherm,
Kan het ook zo dat als ik op de knop Printen duw en op de vraag van het aantal exemplaren, bijvoorbeeld 20 stuks, dat deze ook allemaal in 1 x uit de printer komen?

Ja sorry ik heb die PrintPreview laten staan,
die moet je vervangen door Printout

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan