Schrijfblok
Gebruiker
- Lid geworden
- 7 dec 2010
Verwijderd,
Zie post 2
Zie post 2
Laatst bewerkt:
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat is ook precies de bedoeling van OpenArgs: je geeft gegevens mee bij het openen van een nieuw formulier. Dat kan één veldwaarde zijn (standaardinstelling) of met een trucje meerdere waarden.Ik las ergens iets over OpenArgs maar ik werk hier maar met 1 formulier ipv meerdere.
Nu wordt het wat verwarrend: wil je nu wel of niet meerdere formulieren openen? Ik vermoed, dat je meerdere records binnen hetzelfde formulier wilt kunnen aanmaken, op basis van de gegevens die je uit het eerste formulier overneemt. Hiervoor geldt dat je dat nog steeds via OpenArgs kunt doen, maar het wordt dan wel iets ingewikkelder.maar ik wil meerdere "formulieren" per "fichenummer" in kunnen vullen dus moet bij een nieuw record een aantal gegevens over worden genomen.
sOpenArgs="Waarde1|Waarde2|Waarde3|Waarde4|Waarde5"
If Not Nz(Me.OpenArgs,"")="" Then
sArgs=Split(Me.OpenArgs)
Me.txtVeld1=sArgs(0)
Me.txtVeld1=sArgs(1)
Me.txtVeld1=sArgs(2)
Me.txtVeld1=sArgs(3)
Me.txtVeld1=sArgs(4)
End If
Hoeveel stempelbladen bijvoorbeeld..... En waar moeten ze verschijnen? Ik zie geen tabbladen voor extra bladen.Ik wil dus eigenlijk meerdere stempelbladen/records (met een eigen stempelnummer, is autonummering dus lijkt me geen probleem) voor het fichenummer 15000 kunnen aanmaken.
Schrijfblok,
Even apart van dit onderwerp.
Kreeg een bericht van jou over validatieregel.
Heb eenvoudig voorbeeld bijgevoegd.
Groeten, Paul
Deze versie is wat beter.
Doet-ie het helemaal niet, of krijg je de oplossing niet werkend in jouw db?Alleen krijg ik die van jouw niet werkend
Wat bedoel je met:
Doet-ie het helemaal niet, of krijg je de oplossing niet werkend in jouw db?
OK, en wat wil je nu precies? Als ik Fichenr 15000 open, zie ik een record met van alles en nog wat. Waar wil je een kopie van hebben?
Maar welke verschillende gegevens moeten dat zijn? Als je een kopie maakt van het huidige record, zijn de gegevens hetzelfde, en dat wil je neem ik aan niet.
Die richting zit ik inderdaad te denken. Enige probleem: je formulier is gebaseerd op 3 tabellen, en je hebt in de bron niet de velden gebruikt, maar het asterixje. En dat betekent dat je dus niet zomaar een record kan dupliceren. Ookal omdat je met Outer Joins werkt op het formulier (overigens ten onrechte...) en niet in één keer in 3 tabellen tegelijk kunt toevoegen. Je moet dus één tabel kiezen waarin je de records toevoegt, met de gewenste velden, en de gekoppelde tabellen later vullen.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.