formulierveld: valuta invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lollie

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Hoi,

In een formulier heb ik een tekstvak ingevoegd, waar valuta in moeten komen. Sommige mensen gebruiken echter een punt i.p.v. een komma (dat punt staat op het numerieke toetsenbord).

Nu zou ik de veldeigenschappen willen veranderen zodat het getal in de volgende vorm staat:
"€ 123,45" (het euroteken ervoor, en steeds twee cijfers na de komma). Nu wil ik dat die komma er komt, of men nu een punt of komma ingetikt heeft; en dat er altijd twee cijfers volgen, ook als het om een rond getal gaat
bvb. 100 intikken --> € 100,00
bvb. 100.00 intikken --> € 100,00
bvb. 100,00 intikken --> € 100,00

Is dat mogelijk in de eerste plaats??? Ik ken helaas niet zoveel af van die formules met # en vraag dan ook jullie hulp hiervoor...

Groetjes,
Lollie :o

Hai, :D

Nee dit is maar gedeeltelijk mogelijk!

Het intypen van de punt en daarna 2 decimalen verwachten gaat tegen de conventies van Numerieke notaties in en dit gaat dus niet lukken! (in een geldbedrag heeft een punt gewoon een andere betekenis als een komma en dus ook een vaste plaats)

Wat wel kan is de gewenste opmaak dus met euro teken en met 2 decimalen na de komma.

Hiervoor geef je in de veldeigenschappen van het formulierveld (Dubbelklik op het veld) deze eigenschappen in:
attachment.php

Dus voorbeeld 1 en 3 zijn mogelijk optie 2 niet!

See Yah! :thumb:

Bijlagen

• veld eigenschap.jpg
    veld eigenschap.jpg
    24 KB · Weergaven: 106
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan