forum en counter

Status
Niet open voor verdere reacties.

calvin15

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2009
weet iemand waar ik een counter kan vinden voor mijn website ik heb al wel gegoogled maar dan krijg ik alleen dat ze via een andere site gaan en dat wil ik juist niet ik wil dat ze gewoon via de server waar ook mijn webstie op staat dat daar via die counter telt en wie weet waar je een forum voor je website kunt vinden het liefst html code

mvg calvin15

Een forum in alleen HTML is onmogelijk, mensen moeten hun berichten immers in een database achter kunnen laten. phpBB is waarschijnlijk de meest gebruikte forum software en kan gratis gebruikt worden. Je moet dan wel beschikken over een server waarop PHP en een SQL database geïnstalleerd staan.

Wat die teller betreft, misschien dat je hier wat aan hebt. (je moet een stuk naar beneden scrollen)

oke maar weet u dan mischien ook een site waar ik fora weg kan halen ik heb een sql databaste om mijn server zitten???

mvg calvin

ja daarin staat wat een veilige teller is en die wil ook dat ik niet afhankelijk ben van een andere site ik wil gewoon dat die teller volledig op mijn server draait maar ik kan er geen script voor vinden en dat is nu mijn probleem

'n Teller die helemaal op je eigen server draait wordt heel moeilijk. Voor 'n echt goede teller moet je eigenlijk toegang tot de logs van de server hebben, en dat heb je niet, neem ik aan.
Maar waar staat je site eigenlijk? Heeft de hoster geen bezoekersteller die je gewoon kunt gebruiken?

Anders moet je zoeken op "php visitor counter" (zonder aanhalingstekens) of "php bezoekersteller". Maar dan moet je hoster wel php ondersteunen. Daar is 'n behoorlijk groot aanbod in van vrij simpel tot vrij uitgebreid. Je hebt iets als php nodig omdat de gegevens ergens moeten worden bewaard. Dus vaak heb je ook nog 'n database nodig.

Die externe tellers houden, als ze kwalitatief goed zijn, redelijk goed in de gaten wat je bezoekers doen en kunnen daardoor ook vrij veel gegevens leveren, ook zonder de logs van de server te gebruiken. Dat krijg je nooit zelf voor elkaar met iets als JavaScript.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet met welk doe je de counter wil?
Maar is google analytics een idee?
Houdt veel meer bij dan alleen je bezoekers....

ik heb een counter gevonden die wel goed werkt nu maar een forum laat ik wel zitten daar maak ik dan wat anders van

bedankt in ieder geval voor jullie snelle hulp
mvg calvin15

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan