forum installeren ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

lekkerbriesje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 aug 2009
hallo

ikben nieuw op dit forum en ook wat betreft websites maken en dergelijke ben ik zeker nog een bleuke; daarom dat ik is kom horen of iemand mij hier kan helpen

ik heb lange tijd de promotie en dergelijke gedaan voor websites, maar nu wil ik zelf me website opstarten

domeinnaam en dergelijke zijn reeds geregistreerd
aangezien ik nogal een interactieve site wil en ni echt iets ken van programmeren, wou ik starten met een forum
dit van php.bb
ok, dit ook gedownload,
gevolgd op de site van php hoe ik dit moet installeren, maar dan zit ik vast...

iemand die een tip heeft voor mij of een soort van makkelijke handleiding hoe ik dit kan downloaden en dan uploaden naar me site toe

(verder ben ik ook steeds bereid om met eventueel geintresseerden samen te werken ... )

grtz

heb je een database?
Meestal moet je het forum uploaden en dan ga je met je browser naar de installation dir.
Dan zou alles zichzelf moeten uitwijzen.

Als je nog problemen heb kan je mss specifieker zijn?

schijnt toch een probleem te zijn voor veel mensen.
ga eens kijken wat je nou precies online hebt:
heb je alleen een naam gereserveerd, of heb je ook een ruimte?
bij deze "ruimte" moet je ook een database hebben, dit is een van de vereisten van phpbb. eigenlijk is dit sowieso bij elk grootschalig forum nodig.

als je beide hebt moet je gewoon het hele .zip pakket naar de website gooien en daar uitpakken. is dit gedaan dan ga je naar je webbrowser (je weet wel: internet explorer of mozilla firefox ofzo) en type je de link naar je website in met daarachter "/install/" (zonder de aanhalingstekens) nou kom je op het installeergedeelte van je forum en hoef je alleen maar de stappen op te volgen.

note: verwijder de install map nadien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan