forum intergratie in de website-beveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ichat

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2002
Beste lezers...

Ik ben bezig aan een nieuw designe voor m'n website en had zo bedacht dat ik wel graag een leden-systeem op m'n site wil...

weet ik redelijk wat van pc's af maar webdesigne en vooral php ......
euh, laat ik zo zegge men kan nu eenmaal niet alles... ;)

wat ik dus wil vragen,

hoe maak het, dat je forum en je pagina-login van het zelfde login-systeem gebruik maken (1 keer registreren voor alle items van een site)....

(ps. ikk heb nog geen definitieve keuze voor een forum of zo gemaakt.. dus kies wat voor u/je zelf het makkelijkste werk.. (als het maar voldoende veiligheid genereerd))>>>>

alvast ... manny thanks......

Waarom moeilijk doen als je ook makkelijk kan? Wat je nodig hebt is een server (hosting) die mysql en php ondersteunt. Dan maar opzoek gaan naar een forum dat aan jouw eisen voldoet en installeren op de hosting.

EUh, ik moet misschien wat duidelijker zijn....

op dit moment ben ik dus voor het grootste gedeelte klaar met de basis van m'n site.. waarbij ik, een php bestand oproep met wat table-codes enz enz... om m'n opmaak op alle pagina's prcs het zelfde te laten zijn,

alleen ik wil dus enkele (eigenlijk de meeste) van die pagina's alleen beschikbaar laten zijn voor leden van van de site...

maar tegelijker-tijd zou ik willen dat deze leden dan ook gelijk worden ingelogt op bijv. het forum... zodat ze zich niet meer voor elke onderdeel appart moete registeren..

ik heb de beschikking over, php en mySQL ... (als het echt niet anders kan ook over perl.5x >>hoewel ik dat liever niet gebruik<< ...

Laatst bewerkt:
nog-steeds-niet

Hmmz ik heb op die website gekeken.. en 't was heel erg boeiend welke add-ons er allemaal voor PHPbb zijn, alleen euh, jamer dat er weeer nix tusse stond waar ik (met 't registarties-systeem van phpbb ... de rest van m'n website ook gelijk kan beveiligen....)....

Op zich kan zoiets goed met phpbb, alleen denk ik dat jij net iets anders op zoek bent.

Al eens op www.webmensen gekeken? Daar is een membersysteem ook wel te vinden, een forum is daar ook te krijgen, dus misschien een beetje knutselen.

hmmz,

hmz, dat van de webmensen punt NL is ook ook niet echt dat je zecht (Y) ...

ik zou 't toch mooi vinden als ik (op een of andere manier... die pagina's kon laten vraagen op een registratie.. ... maakt verder niet uit of ze dan admin zijn of user... (verdere beveiliging is nie zo moeilijk.. alleen ik vind 't irritant als jij op een website komt dat je je dan voor alles appart moet aanmelden... een forum een mebers-gedeelte van een webstie.. en weet ik wat allemaal nog meer....

maar ik begin een beetje M'n tijfels te krijgen of me dat zomaar gaan lukken.. 3 dagen continu de broncode van phpbb. bestuderen en... geen daadwerkelijke code kunne isoleren.... lijkt mij toch te betekenen dat 't practies (voor mij athans) een ommogelijke opgave blijkt..

Het kan wel alleen het punt is dat je moet weten hoe het registratiegedeelte van phpbb in elkaar zit. Dit heb ik ook bij mijn board gedaan (invision board) en ik heb het enigszins voor elkaar gekregen..

En je zult ervaring moeten hebben met php/mysql om alle code te kunnen snappen..

Je moet eens een kijkje nemen op www.moenen.org en eventueel wat rond vragen bij hun op het forum. Hun hebben het wel voor elkaar gekregen om een login-systeem te maken, hoewel deze een paar weken geleden nog niet helemaal 100% foutloos werkte. Ik weet niet of ie het nu wel helemaal doet, maar ik zou eens een kijkje nemen :)

goed... ik ga 't eens bekijke... en hoop dat er wat in zit...

Met een beetje geluk is dit dan mss mijn oplossing... ik heb ook eens naar phpnuke gekeken.. maar dan zit jwe toch weer met 't probl dat je 2 login-data-bases hebt... en dat is en voor mijn leden administratie en voor het bezoekers gemakt niet echt super....

Ik wil een goede bezoekers-vriendelijke site... dan moet ie dat natuurlijk ook wel worden....

goh waarom heb ik nie gewoon een keer genoeg tijd om even de hele php-taal te leren.... tis maar een paar weken werk... als je 'n beetje je best doe... :( ......

alvast weer bedankt voor de tip...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan