Forum maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

toetje33

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 aug 2002
Ik wil graag een standaart forum, maar heb geen bal verstand van php enzo, nu heb ik gehoort dat ik phpbb ofzo op mijn pc moet zetten en nog meer, wie kan me helpen? In rustige stappen uitleggen wat ik moet doen?

P.s. ik heb al bij de handleidingen gekeken, maar er stond neit echt wat bij geloof ik.

whaa headout, je bent geweldig, bedankt!!!!!

nou zit ik nog wel met de vraag: op wat voor server kan ik het zetten>=?

Geplaatst door toetje33
nou zit ik nog wel met de vraag: op wat voor server kan ik het zetten>=?
Op een server die php ondersteunt (en je hebt een database nodig)

Geplaatst door headout

Op een server die php ondersteunt (en je hebt een database nodig)
Ik heb net een lycos ding aangemaakt, die ondersteunt het wel zeggen ze, is dit goed?

Geplaatst door toetje33
Ik heb net een lycos ding aangemaakt, die ondersteunt het wel zeggen ze, is dit goed?
Klopt, alleen verwacht er niet teveel van. Je database zal als je een succesvol forum hebt gaan groeien, en dan heb je weinig aan de 2mb database ruimte (die is dan te weinig)

Kijk ook even hier voor wat meer info over phpbb en lycos:
Installatie phpBB op lycos en
Login probleem met Lycos.

Geplaatst door headout

Klopt, alleen verwacht er niet teveel van. Je database zal als je een succesvol forum hebt gaan groeien, en dan heb je weinig aan de 2mb database ruimte (die is dan te weinig)

Kijk ook even hier voor wat meer info over phpbb en lycos:
Installatie phpBB op lycos en
Login probleem met Lycos.
daar komt ook nog bij, dat lycos vaak offline is...dus is je forum ook vaak uit de lucht

Breezer heeft me even geholpen met een localserver maken ofzo, van mijn pc, nu heb ik mysql, php, apache.
Nu weet ik niet meer wat ik moet doen:S

Geplaatst door toetje33
Breezer heeft me even geholpen met een localserver maken ofzo, van mijn pc, nu heb ik mysql, php, apache.
Nu weet ik niet meer wat ik moet doen:S
sure, je kan ut daar ook opzetten...moet je wel 1 ding onthouden: je pc (met apache derop enzo) moet dan wel 24/7 aanstaan, wil je je forum altijd beschikbaar hebben...ook kan het je bandbreedte opslokken (geloof ik), dus je pc en forum kunnen traag gaan werken...

Geplaatst door aaajeetee

sure, je kan ut daar ook opzetten...moet je wel 1 ding onthouden: je pc (met apache derop enzo) moet dan wel 24/7 aanstaan, wil je je forum altijd beschikbaar hebben...ook kan het je bandbreedte opslokken (geloof ik), dus je pc en forum kunnen traag gaan werken...
Klopt helemaal, en nog bedankt voor jou eerdere aanvulling!

Oke, ik ga dus nog een x op zoek naar ene gratis ding dat php ondersteunt, verder vroeg ik me af of headout msn had? praat wat gemakkelijker.

jawel, headout heeft msn, maar headout maakt daar erg weinig gebruik van (alleen noodzakelijk kwaad).

Maar voor overleg hebben we dit forum!:)

Dus kom maar op met je phpbb probs!

Geplaatst door aaajeetee

Valt wel mee, zolang je niet 100 bezoekers tegelijk hebt.. 7 ~ 10 bezoekers tegelijk merk je niks van hoor. Af en toe even een piek van 10 kb/s up omdat mensen op een link klikken maar dat is ook zo weer klaar.

En zo moeilijk is het niet een eigen webserver enzo maken.. gewoon wat prutsen en dan werkt het wel.

Geplaatst door BrEeZeR

Valt wel mee, zolang je niet 100 bezoekers tegelijk hebt.. 7 ~ 10 bezoekers tegelijk merk je niks van hoor. Af en toe even een piek van 10 kb/s up omdat mensen op een link klikken maar dat is ook zo weer klaar.

En zo moeilijk is het niet een eigen webserver enzo maken.. gewoon wat prutsen en dan werkt het wel.
mja oke...maar ik bedoelde ook: ut kán ;)
weet niet wat voor forum toetje wil maken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan