Ik denk dat sociale media zoals Twitter en Facebook
(GEEN Hyves nemen!) ook zal helpen.
Op je Twitter kun je mogelijk interessante topics in forum linken.
Dit kan via een gewone link maar ook via een URL-kortende link:
zie hier bijvoorbeeld.
Een URL-verkorter is handig zodat je link in het uit 140 tekens bestaande bericht in Twitter past.
Ook in Facebook heeft het een duidelijker effect.
Op Twitter moet je allereerst zorgen dat je zoveel mogelijk volgers krijgt.
Je kan tegenwoordig met de 'People' functie andere Twitteraars zoeken.
Je moet geen spamaccounts volgen (dat kan je duidelijk zien: die volgen minstens 10 keer zoveel mensen als zij gevolgd worden).
Je moet accounts van webdesigners, SEO-experts (wel Nederlandstaligen, Engelstaligen zitten vaak dicht tegen spam aan) en websites volgen, die volgen sneller terug van mensen met privé-accounts (die zoeken liever volgers in eigen kring).
Als je eenmaal volgers hebt kun misschien proberen een paar daarvan wat meer te betrekken bij de site/forum, misschien willen ze moderator op het forum of linkpartner van de site worden?
Bij Facebook ligt het weer anders.
In tegenstelling tot Twitter heb ik hier minder ervaringen mee maar ik kan je er wel het één en ander over vertellen.
Wat sites meestal doen is een Facebook-fan pagina aanmaken.
Bij Facebook kan je kiezen tussen verschillende soorten pagina's die je helemaal zelf kan samenstellen.
Je moet dan een fan pagina met een klein berichtenblok nemen.
Dan komt er ook meer interactie tussen de lezer en de beheerder.
Je moet alleen fans toestaan, geen vrienden.
Dit werkt beter omdat mensen dan aan jouw zien dat je een site bent en je fans je vaste gasten zijn.
Vaste gasten zijn nl. geen echte vrienden maar meer fans van een website/weblog.
*KNIP* Als je meer info wilt mag je mij gerust mailen.