Forum start

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker57

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2006
Ik overweeg een forum toe te voegen aan mijn leuk lopende website, aangezien er behoefte aan is onder de bezoekers. Maar ik weet dan wel een beetje te werken met CMS voor website / blog, forumsoftware is andere koek. Ineens ben ik dan niet meer alleen verantwoordelijk voor de inhoud, wat voor mijn gevoel een groot verschil is.

Ik vraag mij vooral het volgende af:
1) is het mogelijk om een forum in je eentje te modereren? Controleren op ongepaste inhoud, foute of uit de hand gelopen discussies, spam? (Een beginnende forum, over een aantal jaar zullen er vast moderators zijn aangewezen)
2) hoe zit het met disclaimer, je kan leuk plaatsen "eigenaar is niet verantwoordelijk voor uitspraken auteur" zoals ik dat wel eens voorbij zie komen, maar mocht iemand onverhoopt oets strafbaars plaatsen, dan blijft het toch jóúw website?
3) hoe veilig is een forum van een standaard forumsoftware?

1) Als je het forum voor jezelf overzichtelijk houdt (max. 5 t/m 8 forums), en tijd hebt om de boel te kunnen modereren, dan moet het te doen zijn.
2) Plaats een 'notice and takedown' disclaimer, en vermeld dat de gebruikers over de auteursrechten van hun posts beschikken.
3) Veilig tegen wat? Als je de updates goed regelt, is er niks om je zorgen over te maken.

Forum

Standaard forum scripts zijn prima te gebruiken. Let wel dat een goed lopend forum wel wat kan betekenen voor je serverload en hosting.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan