forum voor dreamweaver

Status
Niet open voor verdere reacties.

batman.nl

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2006
hallo,

ik wil een forum op mijn webpage maken maar ik weet niet hoe ik dit met Dreamweaver kan doen. Heb je een idee of weet je waar ik het kan lezen ...reageer hier dan op....A.U.B..:thumb:

welke programmeertaal gebruik je? php, asp, html, etc.

En je kan als forumsoftware "phpBB" gebruiken

hallo compudoc,

ok, die heb ik gedowload en als ik deze wil intergreren dat zie ik alleen tekst en geen voorbeelden. Kan dit kloppen? Ik heb het idee dat ik daar niet zoveel mee kan beginnen. En uh, ik gebruik HTML.

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
ja dat klopt, is ook logisch want phpbb is gebaseerd op PHP en MySQL. dit is een programmeertaal en een database taal. Dit moet je naar je website uploaden. Je moet alleen wel php ondersteuning hebben.

rimsic heeft gelijk je moet php ondersteuning hebben en als je de pagina dan ook in php zou hebben dan zou je misschien met include() het in de pagina kunnen laden.

rimsic heeft gelijk je moet php ondersteuning hebben en als je de pagina dan ook in php zou hebben dan zou je misschien met include() het in de pagina kunnen laden.

dus als ik het upload dan zou ik het wel kunnen zien? Maar ik kan het niet in dreamweaver zien....dit klopt...?

dus als ik het upload dan zou ik het wel kunnen zien? Maar ik kan het niet in dreamweaver zien....dit klopt...?

Als en uitsluitend ALS je php en Sql ondersteuning hebt werkt het.
Heel de php map uploaden, install draaien.
(Lees eerst de read me files)

Dreamweaver is html code = TOON wat er staat
Php is DOE code = haal op wat gewenst is en laat het zien

Html code kan op je eigen comp in IE of FF getoond worden
PHP draait op de server en geeft het dan pas door aan je browser, dan zie je het.

Als en uitsluitend ALS je php en Sql ondersteuning hebt werkt het.
Heel de php map uploaden, install draaien.
(Lees eerst de read me files)

Dreamweaver is html code = TOON wat er staat
Php is DOE code = haal op wat gewenst is en laat het zien

Html code kan op je eigen comp in IE of FF getoond worden
PHP draait op de server en geeft het dan pas door aan je browser, dan zie je het.

Hallo Peter,

wat ik op powweb zie (die is mijn database) is dat ik de phpbb ge-upload heb en dat er een install bij zit maar als ik daarop klik gebeurd er niets. het wordt wel ondersteund door sql en php.

en wat ik zo vreemd vindt is dat phpbb zichzelf opent in dreamweaver. Als ik een file aanklik die beelden heeft dat opent het zich in dreamweaver (op mijn eigen computer op mijn eigen harde schijf bedoel ik hiermee.

mijn god zeg wat een gedoe....lol

Je kan instellen waarmee je pc de .php files moet openen en bij jou is dat dus dreamweaver. Het is handiger als je .php files opend met kladblok.

Heb je ook de juiste bestanden de goede rechten gegeven?

de phpbb ge-upload heb en dat er een install bij zit maar als ik daarop klik gebeurd er niets

Op klikken?
Dat kan dus niet, er kan niemand op klikken, tenzij dat je met een ftp werkt.
Je moet de install draaien,
dus sitenaam/map/phpbb/install.php
dan je gegevens invullen.

... en de read me lezen natuurlijk ;)

:cool:

Op klikken?
Dat kan dus niet, er kan niemand op klikken, tenzij dat je met een ftp werkt.
Je moet de install draaien,
dus sitenaam/map/phpbb/install.php
dan je gegevens invullen.

... en de read me lezen natuurlijk ;)

:cool:

hahahahha...ok peter zal ik doen...je hoort van me:thumb: . Dank je wel...:D

Hoi allen!!

Ik zou graag een forum in HTML willen maken, dus geen php en dergelijke, hebben jullie een leidraad voor me??

Alvast bedankt!!!

Groeten,

me..

Hoi allen!!

Ik zou graag een forum in HTML willen maken, dus geen php en dergelijke, hebben jullie een leidraad voor me??

Alvast bedankt!!!

Groeten,

me..

Ik heb een leidraad voor je:

Breek niet in een bestaand topic (gaat ook nog over dreamweaver) en open een eigen vraag in de sectie HTML. Dan ben je al goed op weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan