Forum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harmhelp

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2011
:cool: Hallo,
Ik wil forum mod worden.
Het maakt niet uit welke forum of welke site het is.

Weet iemand waar ik moet zijn?

m.v.g
harmhulp

Laatst bewerkt door een moderator:
Vermoedelijk niet bij de Helpmij?

Als jij mod wil worden en je bent (kennelijk) niet in staat om op dit forum (de Helpmij) 'uit te vogelen' hoe zoiets in zijn werk gaat, dan acht ik de kans vrij klein dat je mod zal gaan worden.

Mijn antwoord blijft (deels) hetzelfde. Ik vermoed dat alle sites wel een sectie hebben waarin het e.e.a. wordt vermeld. Wat doet jou denken dat wij op de Helpmij weten hoe je op het (bijv.) Eekhoorntjesforum mod kunt worden? Dát moet je op het Eekhoorntjesforum vragen en niet hier.

Wat voor een eerste indruk al érg zou helpen, is je bericht niet met "Heey'" te beginnen: da's niet netjes / véél te populair voor mensen die jou helemaal niet kennen.

Laatst bewerkt:
je moet dan ergens zelf een site maken,. dan ben jij de beheerder en kun je een forum op je site zetten en word jij hoofd mod

Ja, dat is logisch.
Hoezo maak je een site en ben je geen beheerder?

Maar ik ben nu ook nog geen mod dus waarom zal ik hier niet het bericht beginnen met heey?

als je je eigen site maakt ben jij de beheerder,

nou met zo'n vraag kunnen we niet heel veel
[dit is niet kwaad bedoelt hoor]
maar moderator word je als je ergens heel vaak komt en ze hebben iemand nodig
het is [haast] nooit zo dat je voor de 1e keer op een forum komt en kunt soliciteren voor moderator

Ja, dat is logisch.
Hoezo maak je een site en ben je geen beheerder?

Maar ik ben nu ook nog geen mod dus waarom zal ik hier niet het bericht beginnen met heey?

Je snapt hem niet, laat maar gaan.........
Veel succes toegewenst met je mod-schap.

Hoi harmhulp,
Als het goed is, kan je niet zomaar even moderator op een forum worden: want een mod kan in principe een forum maken of breken.
Bij wat voor forum je ook aanklopt, ik denk dat ze (voordat ze je het sleuteltje van de site geven) wel graag willen weten:
  • of je kan aangeven dat je grote deskundigheid hebt m.b.t. de onderwerpen waar het forum over gaat (want je moet o.a. de inbreng van een forumlid kunnen beoordelen, als daaraan wordt getwijfeld), en
  • of je kan aangeven dat je aantoonbare bekwaamheid hebt in het moderaten (welke opleiding en ervaring heb je achter de kiezen? e.d.), en
  • of je kan aangeven hoeveel tijd je er (gegarandeerd!) in kan stoppen. - O, en
  • of je het gratis wilt doen of dat je ervoor betaald wilt worden.
Het maakt natuurlijk voor de eisen ook een verschil of het om een professioneel forum van een organisatie of bedrijf gaat, of om een forum op een hobby-site van een particulier. En hoe groot het forum is.
Verder denk ik niet dat er ergens één deur is waar je kan aankloppen om je op te geven als moderator van een "Het maakt niet uit welk forum".
Tenminste niet, als die deur niet www.google.nl/search?q=moderator+gevraagd heet. ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan