Forum

Status
Niet open voor verdere reacties.

RickGAE

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2012
Berichten
488
Goeden dag,

Ik wil graag een gameforum maken, ik wil graag een nederlandse makkelijke software.
Ook zou het fijn zijn als ik hem in het menu op mijn site kan zetten(ik heb een site met wordpress)
De software moet ook Gratis zijn, er moeten ook mods/admins aangesteld kunnen worden.
Hopelijk kan iemand mij helpen.

mvg.
Rick

Edit:
Welke host kan ik hier dan het beste voor gebruiken?
 
Laatst bewerkt:
Een goed en uitgebreid forum is phpBB. deze draait op elke webserver die ook een mysql database heeft. Hier kun je een eigen servertje voor gebruiken, of eigenlijk wel elke willekeurige hosting. Hiervoor is ook een Nederlands taalpakket te downloaden, om hem in het nederlands neer te zetten. Uitgebreidere webhosts bieden nog wel eens de optie om hem via een automatisch systeem kant-en-klaar in je hosting neer te zetten, dan hoef je vaak alleen de taal, theme en inhoud nog zelf te doen...
 
Welke (Gratis) uitgebreide host kan ik gebruiken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat hangt heel erg van je wensen af... Kijk eens rond op vergelijkingssites voor webhosts, kijk via google wat de opties zijn, en kijk welke het beste aansluit bij je wensen. Houd er hierbij wel rekening mee dat een gratis webhost vaak niet de beste keus is, omdat de beschikbaarheid en snelheid van de dienst nog wel eens af wil laten weten. Beter kun je er een klein budget voor uit trekken. Als je het met een aantal personen gaat doen, kun je dat misschien onderling verdelen.

Als je klein wil beginnen, is het misschien makkelijker om in dit geval eerst een eigen servertje te maken, (gewoon een oude pc) met daar alle software op, en deze te gebruiken. Als dan het forum de grootte bereikt dat dat lastig word omdat de verbinding te traag word, of de server het neit meer trekt, kun je tegen die tijd altijd nog even kijken.

Hier kun je bijvoorbeeld met een installatie van TurnKey Linux een hele setup in 1 keer op zetten daar zit alles al in, OS, Webserver en phpBB forum.

Als je het echt zo goedkoop mogelijk wil houden, is forumer misschien een optie. Ik kan alleen zo snel niet zien of je daar je eigen URL aan kan hangen, al zou dat met een redirect op je domeinnaam misschien nog wel kunnen...
 
Wij zoeken wel een gratis host.
Het is gewoon iets dat ik samen met 2 vrienden voor de lol doe.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Simpel gezegt: any one will do... Vind er een op google die je bevalt, download phpBB en installeer deze volgens hun handleiding... veel meer hoef je er niet voor te doen.
 
Heliohost.org is een best goede webhost geschikt voor phpBB3.
Ik heb er zelf ook een phpBB3 forum op draaien.
Het is een hosting met cPanel met autoinstaller.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan