Forumsoftware gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

MieSz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 apr 2010
Dag allemaal,

Ik ben voor een opdrachtgever op zoek naar een betaald of onbetaald forum dat extern gehost wordt met de optie om zelf te bepalen hoe het forum heet. Zo ben ik dus niet op zoek naar een [bedrijfsnaam].proboards.com of een http://z11.invisionfree.com/[bedrijfsnaam], maar naar een [bedrijfsnaam].forum.com(of .nl) forum.

Ik heb wat google onderzoek gedaan en kon er zo snel geen één uitpikken die voldoet aan mijn eisen. Verder is mijn programmeerkennis minimaal, dus is het zelf programmeren, interne hosting en beheren van een database etc. geen optie. Dit ook aangezien de opdrachtgever het zelf wil kunnen zonder mijn hulp.

Heeft iemand een suggestie?

Alvast bedankt!

De installatie is één keer moeilijk, maar daarna draait het gewoon goed! Hoef je verder niks meer te doen. Voor een bedrijf staat het denk ik beter om het forum te hosten op hun eigen server.
www.phpbb.nl is een gratis forum script. Zeer populair en goed!!

Evnt. kan ik het wel voor je installeren. Dat doe ik wel vaker, zie: http://myblogsite.nl/phpbb.html

Sommige mensen vragen zich nog wel is af, waarom ik het gratis doe. En de rest allemaal betaald. De simpele rede is dat ik het gewoon leuk vind om te doen.

Mijn eigen forum heb ik Geïnstalleerd:
www.forum.myblogsite.nl

Andere forums:
www.dogsforum.nl/forum
Zo zijn er nog wel meer.

Makkelijk
De installatie is heel goed te doen, ik raad je het eigenlijk aan om het zelf te doen. Omdat je daar het meeste van leert. Als je het één keer hebt gedaan, is het een eitje.
Zie voor een installatie handleiding: http://wiki.phpbb.nl/Installeren_(phpBB3)

Succes:thumb:, Joep

Zelf zou ik persoonlijke SimpleMachines installeren, phpBB schijnt door elke leek gehackt te kunnen worden en het admin control panel van SimpleMachines is verreweg stukken beter dan die van phpBB.

Ik heb eens een phpBB forum proberen op te zetten maar na een week heb ik het maar verwijderd want ik kon er NIKS mee. Onduidelijk, was een half uur bezig om iemand in een andere rang te zetten, al die zooi was bijna nergens te vinden.

Ook zijn voor SimpleMachines zeer veel extensies te krijgen (ook wel voor phpBB). Zo kun je bijvoorbeeld een portal-mod installeren, en nog veel meer.

Het voordeel van SimpleMachines? Je kunt als je wilt doormiddel van SSI.php sommige forumdetails (bijvoorbeeld de header) doorsturen naar een andere site. Allemaal dat soort dingen.

Ik hoop dat je voor SimpleMachines kiest :thumb: Als je dat doet wil ik het best installeren, maar hosten doe ik niet aan omdat Antagonist dat verbied en ik toch al voor een paar mensen als bijlage daar zooi op laat zetten.

Zelf zou ik persoonlijke SimpleMachines installeren, phpBB schijnt door elke leek gehackt te kunnen worden en het admin control panel van SimpleMachines is verreweg stukken beter dan die van phpBB.

Ik heb eens een phpBB forum proberen op te zetten maar na een week heb ik het maar verwijderd want ik kon er NIKS mee. Onduidelijk, was een half uur bezig om iemand in een andere rang te zetten, al die zooi was bijna nergens te vinden.

Ook zijn voor SimpleMachines zeer veel extensies te krijgen (ook wel voor phpBB). Zo kun je bijvoorbeeld een portal-mod installeren, en nog veel meer.

Het voordeel van SimpleMachines? Je kunt als je wilt doormiddel van SSI.php sommige forumdetails (bijvoorbeeld de header) doorsturen naar een andere site. Allemaal dat soort dingen.

Ik hoop dat je voor SimpleMachines kiest :thumb: Als je dat doet wil ik het best installeren, maar hosten doe ik niet aan omdat Antagonist dat verbied en ik toch al voor een paar mensen als bijlage daar zooi op laat zetten.

Je kan natuurlijk een phpBB forum ook overdreven afkraken, phpBB is de populairste software die er is. En nee kan kan niet door iedere leek gehackt worden. Er zijn ontzettend veel forums die draaien op phpBB, die niet gehackt worden.
Als je zorgt dat je gewoon de updates installeert zul je geen hackers krijgen hoor!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan