forumsoftware wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bankevoort

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 nov 2010
Hallo,

fijn dat deze site bestaat. Ik heb een vraag en ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Wij hebben nu een forum met SMF. Stel dat ik dat zou willen wijzigigen in bijvoorbeeld een andere software, is er dan een manier om de berichten die op het forum staan over te zetten naar de nieuwe forumsoftware of moeten we dan helemaal overnieuw beginnen?

ik hoop dat iemand hier antwoord op kan geven.

Bedankt!

Tot zover ik weet is het mogelijk. Alleen soms worden topics niet volledig overgezet.

dat hoopten we al. We gaan het sowieso via een test proberen voordat we echt over willen gaan. Heb ik daar nog extra software voor nodig?

Vaak zit er bij de nieuwe forumsoftware een Importeerfunctie (zoals ook bij bijvoorbeeld blogsoftware als Wordpress en TypePad).
Je kan dan van heel veel verschillende bekende forumsoftware (ook Simple Machines dus) data naar dat nieuwe forum importeren.

Het komt er soms iets anders uit te zien maar wellicht is dat in te stellen.

De bekende 'forumsoftware's' bieden eigenlijk altijd 'import functies' soms moet je even zoeken waar het zit, of even vragen. Maar over het algemeen mag het eigenlijk geen grote problemen hebben, met het overstappen naar andere forumsoftware.

Joep

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan