forumulier vertoont fout in IE

Status
Niet open voor verdere reacties.

star3200

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2001
Ik heb een formulier op een website waarbij de layout verschilt in IE..

Om het probleem duidelijk te maken heb ik een screenshot toegevoegd in de bijlage.
Daarin zie je dat "website" naast "stuur post naar 2de adres" staat, en het zou er eigenlijk onder moeten komen.

Dit is de code die ik ervoor gebruik:

<tr>
<td class="label">stuur post naar tweede adres</td><td class="veld"><input class="checkbox" type="checkbox" name="postoptweede" <? if($item["postoptweede"]==1) echo "checked=\"checked\""; ?>"></td>
</tr>
<tr>
<td class="label">website</td><td class="veld"><input type="text" name="website" value="<? echo $item["website"]; ?>"></td>
</tr>

Bijlagen

• fout.JPG
    fout.JPG
    18,3 KB · Weergaven: 23
Ja... er zit een 'foutje' in je PHP

zodra je een if() statement plaatst, leest hij dezelfde regel/volgende regel als een actie.
PHP:
<tr>
<td class="label">stuur post naar tweede adres</td><td class="veld"><input class="checkbox" type="checkbox" name="postoptweede" <? if($item["postoptweede"]==1) echo "checked=\"checked\""; ?>"></td>
</tr>
<tr>
<td class="label">website</td><td class="veld"><input type="text" name="website" value="<? echo $item["website"]; ?>"></td>
</tr>

moet dus worden

PHP:
<tr>
<td class="label">stuur post naar tweede adres</td><td class="veld"><input class="checkbox" type="checkbox" name="postoptweede" <?php if($item["postoptweede"]==1){ echo "checked=\"checked\""; } ?>"></td>
</tr>
<tr>
</tr>

of

PHP:
<tr>
<td class="label">stuur post naar tweede adres</td><td class="veld"><input class="checkbox" type="checkbox" name="postoptweede"<?php 
      if($item["postoptweede"]==1) 
             echo "checked=\"checked\""; 
?>"></td>
</tr>
<tr>
</tr>

overigens zou ik ook altijd kiezen voor <?php en ?> vooral FF is hier heel strict in en het maakt de browser duidelijker dat het php is.

overigens zou ik ook altijd kiezen voor <?php en ?> vooral FF is hier heel strict in en het maakt de browser duidelijker dat het php is.

Je kunt inderdaad het beste <?php en ?> gebruiken, maar dit ligt absoluut niet aan de browser! PHP wordt door de server geparset en als het naar de browser wordt gestuurd staan er geen <?php tags meer in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan