forwarden mail: geen afbeeldingen en achtergrondkleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Via outlook express wel gelukt dus. Ik ga nu kijken hoe ik een bestand dat in Outlook zit met afbeelding en al kan importeren naar een nieuw bericht in outlook express en kan verzenden met het adresbestand vanuit outlook. Hulp hierbij ook welkom.

Als je toch in OE goed kan ontvangen en je opent dat mail. Dan is het: Bewerken/Kopieren.
Vervolgens ga je naar Outlook en: Nieuw, klik je daarna in het bericht (rechte muis) en plakken.

Voor alle duidelijkheid: er zit verschil tussen Outlook en OE.
Bijv.: als je in een bericht in Outlook een plaatje (jpg og gif) ontvangt, dan kun je deze ALLEEN doorsturen. Opslaan kan alleen als BMP (bitmap).
Bij OE wil het wel: opslaan als jpg of bewegende *gif*.

Falco

Falco. Ik moet het dus juist andersom doen nu. Mailtjes komen goed binnen in Outlook. Het lukt me echter niet om dit te verplaatsen naar OE. Bij bestand zie ik geen optei: opslaan als ....Is er een andere manier?

Sorry: nu begrijp ik het niet meer...
Als je met de rechte muis op iets klikt, zie je niet: opslaan als... ??

Falco

P.S. En ik vraag me af: welke versie van Office gebruik je nu ?? Je hebt XP op de PC maar welke Office/Outlook?

Laatst bewerkt:
Helaas niet nee.

Als ik op het bericht zelf ga staan en rechtsklik krijg ik maar drie optie's: achtergrond opslaan als, alles selecteren, bron weergeven.

Hoe kom ik erachter welke versie ik heb?

Je kan het doen met zoeken: ...
Het *.exe* is het meestaal.
OE (volgens mij) is het: oemig...exe.
Ze staan (normaal) in Program Files

Dat is voor mij onbekend. Normaal als je een *.exe* file hebt dan klik je met rechte muis en dan Eigenschappen en vervolgens tabje: Versie.
Daar moet een nummer staan.

Lees ook volgende posting!

Falco

Geplaatst door typtrop
Excuses zijn niet nodig hoor. Ik heb sinds enkele dagen XP en tja, de update lukte niet want ik had een cd'tje nodig en die mis ik dus !!! Het ging om een beveiligingsupdate dus het lijkt me sterk dat het daaraan zou liggen. Ga het nu via OE proberen maar blijf hoe dan ook in Outlook met dit probleem zitten dus wie het weet mag het zeggen.

Ik zat te lezen wat je hebt geschreven (hierboven). Dat kan wel een probleem zijn!
XP is door Microsoft REDELIJK goed beveiligd dus zonder originele Cd’s werkt “beetje” moeilijk
Ook wat betreft Outlook krijg je de vraag over CD, Ik plaats hier straks een tekst van Microsoft.
Je kan nog kijken in je IE pagina naar: Extra/Internet Opties/Programma’s.
Daar staan 6 vakjes. Wat staat daar in?
Hier dat tekst van Microsoft:

Outlook 2000: Outlook 2000 werkt niet goed na een upgrade van Windows Me naar Windows 2000
Van toepassing op
BELANGRIJK: dit artikel bevat informatie over het bewerken van het register. Voordat u het register gaat bewerken, moet u weten hoe u het register kunt herstellen als er een probleem optreedt. Zie het Help-onderwerp 'Het register herstellen' in Regedit.exe of 'Een registersleutel herstellen' in Regedt32.exe voor meer informatie.

Symptomen
Als u bent overgestapt van Windows 98, Windows 98 Tweede editie of Windows Millennium Edition (Me) op Windows 2000 Professional, Windows XP Home Edition of Windows XP Professional op een computer waarop Office 2000 Standard, Professional, Premium of Office voor Kleine en Middelgrote Bedrijven (SBE) is geïnstalleerd, kan het volgende foutbericht verschijnen wanneer u probeert Outlook 2000 te starten:

Your operating system has been upgraded from a Win9x to a newer version of Windows. Outlook must configure itself to run with this version of Windows.
Wanneer u probeert Outlook 2000 te configureren, wordt u gevraagd de cd-rom van Office 2000 te plaatsen.
Oplossing
U kunt dit voorkomen door op een van de volgende manieren Outlook 2000 te verwijderen en opnieuw te installeren:
Met een speciaal hulpprogramma
Download het hulpprogramma Windows Installer CleanUp van de volgende Microsoft-website:
ftp://ftp.microsoft.com/softlib/mslfiles/msicuu.exe

Voer het hulpprogramma vervolgens uit om alle vermeldingen voor de OEM-versie van Office te verwijderen.
Plaats de cd-rom van Office 2000 in het station en volg vervolgens de installatie-instructies.
Start de computer opnieuw op, start Outlook en wijzig de configuratie.
Met de Register-editor
WAARSCHUWING: een onjuist gebruik van Register-editor kan ernstige problemen veroorzaken die ertoe kunnen leiden dat u het besturingssysteem opnieuw moet installeren. Microsoft kan niet garanderen dat problemen die voortkomen uit een onjuist gebruik van Register-editor, kunnen worden opgelost. Het gebruik van Register-editor is dan ook voor uw eigen risico.

Raadpleeg het Help-onderwerp 'Sleutels en waarden wijzigen' in Register-editor (Regedit.exe) of de Help-onderwerpen 'Registergegevens toevoegen en verwijderen' en 'Registergegevens bewerken' in Regedt32.exe voor aanwijzingen voor het wijzigen van het register. Maak een reservekopie van het register voordat u wijzigingen aanbrengt. Als u werkt met Windows NT of Windows 2000, moet u ook de hersteldiskette bijwerken.

Klik op Start, wijs Instellingen aan en klik vervolgens op Configuratiescherm .
Dubbelklik op Software , klik op Office 2000, voor Kleine en Middelgrote Bedrijven en klik vervolgens op Toevoegen/Verwijderen.
Klik op Office verwijderen en volg de instructies voor het verwijderen van het programma.
Start Register-editor (Regedt32.exe).
Zoek en selecteer de volgende registersleutels, klik op Verwijderen in het menu Bewerken en klik vervolgens op Ja:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Installer\Products\ OfficeGUID

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\Products\ OfficeGUID

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes\Installer\Products\ Office GUID

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Office

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\ Office GUID

Zoek de volgende sleutel in het register:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer

Klik in het menu Register op Registerbestand exporteren , typ een bestandsnaam en klik vervolgens op Opslaan.
Klik op Verwijderen in het menu Bewerken en klik vervolgens op Ja.
Sluit Register-editor af.
Zoek en verwijder de volgende mappen in Windows Verkenner:
vaste schijf :\Program Files\Microsoft Office

vaste schijf :\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Stationery

vaste schijf :\Windows\Msagent

Voer Office 2000 File and Registry Eraser Utility for Microsoft Office CD1 (Eraser2000.exe) of Office 2000 File and Registry Eraser Utility for Microsoft Office CD2 (Eraser2000a.exe) uit en start de computer vervolgens opnieuw op.
Plaats de cd-rom van Office 2000 in het station en volg vervolgens de installatie-instructies.
Meer informatie
Voor meer informatie klikt u op het volgende artikelnummer in de Microsoft Knowledge Base:
238413 OFF2000: Het hulpprogramma Windows Installer CleanUp

Het is mogelijk dat hetzelfde foutbericht verschijnt wanneer u overstapt van Windows 95 met Office 2000 Premium op Windows 2000. Wanneer u Outlook 2000 start na de upgrade, wordt het foutbericht zelfs weergegeven wanneer SBE niet op de computer is geïnstalleerd. Mogelijk moet u de volgende stappen uitvoeren om over een tijdelijke oplossing te beschikken:
Gebruik de volgende opdrachtregel om op de computer met Windows 95 en Office 2000 de installatie van Office ongedaan te maken: msiexec /x {productcode van de Office SKU}
Voer een upgrade uit naar Windows 2000.
Installeer Office 2000 of een afzonderlijke versie van Outlook.

bron: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;303928&Product=winxpINT

Grtz
Falco

Vorige bijlage lukt niet goed maar hier de bijlage v.w.b. onder IE.
Ik heb XP schoon geinstalleerd

Lastig hoor die bijlages. Dan maar zo:
HTML editor: Microsoft Word
E Mail: Microsoft Outlook
Nieuwsgroepen: Idem
Internet gesprekken: net Meeting
Agenda: Microsoft Outlook
Contactpersonen: Idem

Sorry ik zie geen bijlage !!
Kijk uit hoe groot bijlage is anders lukt het niet.

Morgen (vandaag, overdag) verder. Ik ga nu....

Voor straks: slaap lekker

Ik zag het nog net: kun je dat HTML veranderen in: Microsoft FrontPage ?
De rest is goed :D

Falco

Laatst bewerkt:
Alleen maar kladblok word aangegeven.
Met de functie zoeken kom ik frontpage wel tegen !
Trusten en bedankt voor je hulp tot nu toe.

Hallo,

Wat Falco aangeeft, probleem met het ontbreken van een beveiligingsbestand is natuurlijk goed mogelijk.

Maar ik denk nog aan iets anders.
Als je je adresboek opent en je selecteert iemand aan wie het forwarden niet goed gaat, nu kiezen voor eigenschappen van deze contactpersoon. Op het tabblad naam staat onderin de mogelijkheid 'E-mail aan deze persoon als onbewerkte tekst verzenden'. Als dit staat aangevinkt wordt alle mail voor deze persoon als platte tekst verzonden. Ongeacht hoe de mail bij jou staat opgemaakt.

Over het plakken van je bericht uit Outlook in OE:
Open de mail
Klik in het bericht rechter muisknop > alles selecteren
Klik rechter muisknop opnieuw, nu > kopieëren

Ga naar OE, open een nieuw bericht
Klik in het bericht rechter muisknop > plakken

Ik heb het opgegeven en ben maar weer naar het vertrouwde Outlook Expres overgestapt. Voldoet prima voor mij zonder al die toeters en bellen. Dus allemaal bedankt. Ik geef vraag de status opgelost maar dekt eigenlijk de lading niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan