forwarding in incredimail

Status
Niet open voor verdere reacties.

keesg

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2003
Berichten
70
Ik wil bij het net een mailalias van moerstaal.nl binnenhalen, maar krijg steeds een foutmelding
dat wil zeggen, ik heb een e-mailadres aangemaakt bij moerstaal.nl en ik wil alle mail die geadresseerd is naar die alias doorgestuurd hebben naar mijn pc.
Hoe kan ik d at, en hoe zijn de instellingen daarvoor?
Groetjes van Kees:rolleyes:
 
2 mogelijkheden:
1. Je laat al je moerstaal.nl e-mail doorsturen naar een ander e-mail account (bijv. je e-mail account bij Het Net):
Ga naar www.mijnmoerstaal.nl en log in. Kies vervolgens "wijzigen" en "email forwarding".

Zet onderin de vinkveldjes (alles doorsturen)
2. Je haalt de mail zelf op bij moerstaal.nl. Kijk op deze webpagina, vanaf "Hoe gebruik ik de POP-box in combinatie met een e-mailprogramma (bijv. Outlook Express)? "

Succes,

Tijs.
 
Hoi dnties,
Bedankt voor je hulp, maar het lukt niet.
Ik heb een account bij "hetnet" en ik wil mijn email bij moerstaal laten doorsturen naar mijn pc.
Ik heb wat rond gesnuffeld op het internet, en daar las ik o.a. dat "hetnet" poort 25 heeft afgesloten en dat schijnt nou net de poort te zijn waar dergelijke berichten langs binnenkomen.
Ik gebruik Incredimail als mail, en daar heb ik als eerste pagina, bij accounts, mijn moerstaal adres ingevuld.
op tabblad servers heb ik de naam, en inloggegevens van hetnet ingevuld.
Maar het lukt niet! Ligt het dan aan HetNet met die afsluiting van poort 25?
Kortom, ik zie het even niet meer zitten. Help please
 
Incredimail is gewoon een POP3 client, geen mailserver.
Je moet dus gewoon met Incredimail je mail ophalen: Hetzij bij je eigen provider (als je de mail laat doorsturen naar je HetNet account) of rechstreeks bij de POP3 server van Moerstaal.nl

Voor het rechtstreeks ontvangen van mail heb je een mailserver nodig. Als je een mailserver wilt draaien, dan heb je heel andere software nodig dan Incredimail.
En ja, dan heb je te maken met de beperking van poort 25. Bovendien moet dan je mailserver permanent aan staan, anders krijgen afzenders een melding dat het niet afgeleverd kan worden.
Als je je computer niet permanent aan wil laten staan, dan zul je ook een backup mailserver nodig hebben die gedurende 'afwezigheid' van je eigen mailserver de mail opvangt en doorstuurt naar jouw pc op het moment dat die weer beschikbaar is.
Probleem hierbij is, dat een backup mailserver normaal gesproken ook poort 25 gebruikt om de mail naar jouw mailserver door te sturen, en die poort is nu juist niet beschikbaar voor je.

Je zult dan ook een eigen domeinnaam ergens moeten registreren, zodat je kunt aangeven op welk ip-adres je mail voor je domeinnaam wilt laten afleveren. Je kunt daarvoor misschien www.no-ip.com gebruiken, maar stel daar beter een aparte vraag over, omdat ik geen ervaring heb met no-ip.com

Wil je tóch een eigen mailserver draaien, dan kun je beter in het sub-forum van het besturingssysteem dat je draait een vraag stellen welke mailserver-software te gebruiken.

Ikzelf draai een mailserver, maar die draai ik op Windows2003. Die pc staat permanent aan 24/7.
Het probleem met poort 25 los ik op door gebruik te maken van www.rollernet.us (de gratis variant, gebruik makend van SMTP-redirection), die de mail aflevert op poort 800 van mijn mailserver in mijn geval. Ik heb mijn mailserver programma zo ingesteld dat die ook op poort 800 mail accepteert.
Mijn mailserver staat permanent aan, dus geen problemen. In de gratis variant moet de mail direct kunnen worden doorgestuurd, dus een permanent actieve mailserver aan mijn kant is vereist.
Hier op het forum heb ik hier en daar wat verteld over Rollernet (met dank aan Ellassar die me eerder de tip gaf om Rollernet te gebruiken). Zoek ernaar hier of op Google of op de website van Rollenet zelf om te kijken of je er iets mee kunt.

Persoonlijk raad ik je gewoon aan om gebruik te maken van de POP3 service van moerstaal.nl: Gemakkelijk als extra mail-account in te stellen in je Outlook (Express), Incredimail etc. en je hoeft geen mailserver in te richten. Lees de handleiding waar ik je de link al van gegeven heb om mail rechtstreeks bij moerstaal.nl op te halen.

Ik vermoed dat je de fout maakt om bij Servers de POP3 server van HetNet opgegeven te hebben, ipv. de POP3 server van moerstaal.nl (=xs1.moerstaal.nl). Bij het SMTP server-gedeelte moet je dan wel weer de smtp-server van HetNet opgeven voor het versturen van mail. Zie ook deze pagina voor een voorbeeld hoe het in Outlook Express in te vullen. Analoog zul je ook in Incredimail moeten doen, omdat die 2 programma's qua werking vergelijkbaar zijn. POP3 gebruikt poort 110, en is zonder problemen te gebruiken vanaf het HetNet netwerk.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
dnties, hartelijk bedankt voor je hulp.
Maar ik krijg het niet voor elkaar. Het komt misschien omdat ik de aanvraag voor een moerstaal adres van een andere pc gedaan heb, en dat daardoor mijn ip nummer niet herkend wordt. Ik ga het nog eens aanvragen, kijken of het dan wel lukt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan