Incredimail is gewoon een POP3 client, geen mailserver.
Je moet dus gewoon met Incredimail je mail ophalen: Hetzij bij je eigen provider (als je de mail laat doorsturen naar je HetNet account) of rechstreeks bij de POP3 server van Moerstaal.nl
Voor het rechtstreeks ontvangen van mail heb je een mailserver nodig. Als je een mailserver wilt draaien, dan heb je heel andere software nodig dan Incredimail.
En ja, dan heb je te maken met de beperking van poort 25. Bovendien moet dan je mailserver permanent aan staan, anders krijgen afzenders een melding dat het niet afgeleverd kan worden.
Als je je computer niet permanent aan wil laten staan, dan zul je ook een backup mailserver nodig hebben die gedurende 'afwezigheid' van je eigen mailserver de mail opvangt en doorstuurt naar jouw pc op het moment dat die weer beschikbaar is.
Probleem hierbij is, dat een backup mailserver normaal gesproken ook poort 25 gebruikt om de mail naar jouw mailserver door te sturen, en die poort is nu juist niet beschikbaar voor je.
Je zult dan ook een eigen domeinnaam ergens moeten registreren, zodat je kunt aangeven op welk ip-adres je mail voor je domeinnaam wilt laten afleveren. Je kunt daarvoor misschien
www.no-ip.com gebruiken, maar stel daar beter een aparte vraag over, omdat ik geen ervaring heb met no-ip.com
Wil je tóch een eigen mailserver draaien, dan kun je beter in het sub-forum van het besturingssysteem dat je draait een vraag stellen welke mailserver-software te gebruiken.
Ikzelf draai een mailserver, maar die draai ik op Windows2003. Die pc staat permanent aan 24/7.
Het probleem met poort 25 los ik op door gebruik te maken van
www.rollernet.us (de gratis variant, gebruik makend van SMTP-redirection), die de mail aflevert op poort 800 van mijn mailserver in mijn geval. Ik heb mijn mailserver programma zo ingesteld dat die ook op poort 800 mail accepteert.
Mijn mailserver staat permanent aan, dus geen problemen. In de gratis variant moet de mail direct kunnen worden doorgestuurd, dus een permanent actieve mailserver aan mijn kant is vereist.
Hier op het forum heb ik hier en daar wat verteld over Rollernet (met dank aan Ellassar die me eerder de tip gaf om Rollernet te gebruiken). Zoek ernaar hier of op Google of op de website van Rollenet zelf om te kijken of je er iets mee kunt.
Persoonlijk raad ik je gewoon aan om gebruik te maken van de POP3 service van moerstaal.nl: Gemakkelijk als
extra mail-account in te stellen in je Outlook (Express), Incredimail etc. en je hoeft geen mailserver in te richten. Lees de handleiding waar ik je de link al van gegeven heb om mail rechtstreeks bij moerstaal.nl op te halen.
Ik vermoed dat je de fout maakt om bij Servers de POP3 server van HetNet opgegeven te hebben, ipv. de POP3 server van moerstaal.nl (=xs1.moerstaal.nl). Bij het SMTP server-gedeelte moet je dan wel weer de smtp-server van HetNet opgeven voor het versturen van mail. Zie ook
deze pagina voor een voorbeeld hoe het in Outlook Express in te vullen. Analoog zul je ook in Incredimail moeten doen, omdat die 2 programma's qua werking vergelijkbaar zijn. POP3 gebruikt poort 110, en is zonder problemen te gebruiken vanaf het HetNet netwerk.
Succes,
Tijs.