Foto’s in FastStone Image Vieuwer zetten

Carina1

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2001
Wie kan mij helpen.

Ik heb heel veel foto’s op mijn pc ( ik denk in de cloud) staan maar heb er weinig verstand van. Nu wil ik graag al die foto’s naar fastStone Image vieuwer kopiëren. Normaal start ik dan FastStone op en gaat het programma de foto’s op mijn pc zoeken.

Nu is mijn vraag alle foto’s staan op mijn pc in de cloud maar hoe krijg ik die nu in de FastStone Vieuwer.
Ik gebruik Windows 10.

Of zijn er misschien andere programmaatjes die ik kan gebruiken.
Ik krijg ook het volgende bericht.

Bijlagen

• IMG_2564.jpeg
    IMG_2564.jpeg
    858,4 KB · Weergaven: 11
Faststone Image Viewer is een programma waarmee je foto's kunt bekijken, er is geen sprake van "kopiëren naar"?
In Faststone Image Viewer kun je via optie "instellingen" bepalen welke map moet geopend moet worden bij starten.

1763039125645.png

Dat je locatie F:/Pictures niet kunt benaderen moet je eerst oplossen, is dat een externe harde schijf?

Volgens internet:

Methode 1:
Via het browservenster
Open FastStone Image Viewer. Navigeer naar de map met uw afbeeldingen in het linker browservenster.Klik met de rechtermuisknop op de map die u wilt toevoegen en selecteer 'Toevoegen aan bibliotheek'. U kunt ook eenvoudig een map vanuit de bestandsverkenner van uw computer rechtstreeks naar het FastStone Viewer-venster slepen om deze toe te voegen.

Methode 2:
Via het menu 'Extra'
Open FastStone Image Viewer. Ga naar 'Extra' in het bovenste menu.Selecteer 'Map toevoegen'. Navigeer naar de map die u wilt toevoegen, selecteer deze en klik op 'OK'. Nadat u de map hebt toegevoegdmaakt en toont FastStone automatisch miniaturen voor alle afbeeldingen in die map. De bestanden worden nu geïndexeerd en zijn toegankelijk via de bibliotheek van FastStone Image Viewer, zodat u ze in het programma kunt doorbladeren, ordenen en bewerken.

Onderhand zo'n hekel aan dat "volgens internet", het klopt gewoon niet...
Bijvoorbeeld menu "extra" kent helemaal geen "map toevoegen".

1763046219115.png
Gaarne alleen reageren als je het programma echt kent en gebruikt.

Bij mij wordt bij het starten van FastStone automatisch de laatst gebruikte map geopend.

Gaarne alleen reageren als je het programma echt kent en gebruikt.

Ben jij moderator? Dacht het niet. Mensen gaan over hun eigen antwoorden!

Het is logisch dat veel antwoorden > "volgens internet" niet kloppen, immers programma's wijzigen voortdurend en de "oude gegevens" blijven op internet staan en worden niet verwijderd en/of aangepast. Dan zouden vragenstellers bij vragen en problemen eerst hun versie van het programma moeten opgeven wil je exacte antwoorden geven.

En gebruiken is ook de vraag. Het gaat in dit geval mede om de principe werking. Bijna alle fotoprogramma's maken gebruik van bibliotheken. Principe is scan de pc en dan worden miniaturen gemaakt en in de biblotheek geplaatst. Daar kun je ook mappen toevoegen.

Het punt is dat mensen aan de hand van antwoorden ook eens even verder gaan kijken bij > Instellingen, Voorkeuren, Help en/of de manual.

Wat is F:\Pictures ?
Ik heb heel veel foto’s op mijn pc ( ik denk in de cloud)
Dus TS weet niet goed wat de fysieke locatie is van zijn bestanden?
Dat mag eigenlijk nooit gebeuren.

Laatst bewerkt:
Nu wil ik graag al die foto’s naar fastStone Image vieuwer kopiëren. Normaal start ik dan FastStone op en gaat het programma de foto’s op mijn pc zoeken.
Volgens mij maak je een stevige denkfout, want FS Viewer werkt helemaal niet met een bibliotheek. Dat is ook het mooie van het programma: je opent het met de foto('s) die in de door jou geselecteerde map staan. In de navigatieweergave worden dan 'live' de thumbnails opgebouwd. That's it. Start je in een andere map, dan begin/zie je met andere foto's. Daarom werkt het ook zo goed. Ik heb nog nooit gemerkt dat de complete harde schijf wordt 'ingelezen'. Waarom zou je dat anders willen?

Wil je wél met een programma werken dat een bibliotheek werkt, dan kom je uit bij programma's als Adobe Lightroom of ON1 RAW. Die lezen eerst de gewenste maappen in, en werken vanuit de opgebouwde catalogus.

Overigens vind ik het zelf onzin om met de laatsgebruikte map te beginnen. Eigenlijk nog nooit nodig gehad. Ik open de map met foto's, en dubbeldik op de eerste foto die ik wil zien (FS Viewer is als standaard programma voor zo'n beetje alle beeldformaten ingesteld).

Terug
Bovenaan Onderaan