(foto)bestanden van mijn Smartphone over zetten naar mijn HP-Laptop lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

truus22

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2010
Hallo beste mensen op dit Forum,
Ik heb een probleem met mijn Samsung Gallaxy Gio de GT- S5660, die ik op 28 mei 2013 kocht via Internet. Het lukt maar niet om (foto)bestanden van mijn Smartphone over te zetten naar mijn HP-Laptop met daarop Windows 8 geïnstalleerd. Met Windows 7 lukt dit wel. Wat is hier aan de hand en wat moet ik doen, om te bereiken, dat het overzetten van bestanden met Windows 8 ook lukt?

Ik heb dit probleem natuurlijk bij Samsung aangekaart en ik kreeg het advies om een service centrum van Samsung te bezoeken om daar een oplossing te verkrijgen, ik heb vervolgens 2 maal een Servicecentrum bezocht, resp. in Eindhoven en in Almere. Ook hier de oplossing van mijn probleem niet kunnen krijgen.Ik sta open voor iedere suggestie of advies, wat ik hier op dit Forum kan krijgen en in afwachting daarvan groet ik jullie vanuit Weert,

Cor Jansen (truus22)

Ik ken de telefoon niet maar ga toch een poging wagen.

Als je hem met een kabeltje in de pc steekt zou je op je telefoon een melding moeten krijgen over "usb-modus" (eventueel in de notificatiebalk) :
6so.png

Kies daar voor "usb mass storage" of "Data transfer mode", of als u een nieuwere android heeft de camera optie (PTP).

Druk vervolgens op de windowstoets + e
er opent dan een scherm zoals dit:
[smallimg] http://img835.imageshack.us/img835/677/dfcy.png[/smallimg]
U ziet daar een "Portable Device" Digital camera staan bij mij, dat is de telefoon.
Als ik die open zie ik 2 mappen (card en phone), respectievelijk dus de sd kaart en het intern geheugen.
Kies degene waar u de foto's normaal naar toe stuurt (of controlleer beide).
De foto's staan in de map genaamd "DCIM"

Laatst bewerkt:
IMG en smallimg tag doen met de eerste afbeelding hetzelfde, dus lijk met dat de afbeelding zo grof is. Smallimg tag versmald voornamelijk de afbeelding.

mmm, dat versmallen was idd de bedoeling:P Ik dacht dat de eerste foto wel erg groot was(en de 2de was wel gelukt gewoon) ;)

[edit] Heb de foto nu met de hand verkleind. [/edit]

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan