Foto bestel website

Status
Niet open voor verdere reacties.

gijsbertvs

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2007
Wie kan mij helpen.

Ik ben een website aan het maken maar hierbij zou ik nog een onderdeel toe willen voegen waar bezoekers foto's kunnen bestellen.
Ik ben geen fan van PHP!
De volgende website is een goed voorbeeld van de functionaliteit die ik zoek:
Zie : http://www.defotouitleen.nl/home.php

Het liefst zou ik een programma willen hebben waarmee ik dit kan maken.

Alvast bedankt

Grt Gijsbertvs

Hey,

je stelt wel een hele moeilijke vraag...

De website die je meegeeft is in php geschreven, dit is ook de meest eenvoudige manier om een bestel-website te maken. Hiernaast zijn er een groot aantal mensen die je hiermee kunnen helpen.

Wellicht zou je gebruik kunnen maken van javascript of ASP, maar dat zijn ook niet de eenvoudigste talen. In de meeste gevallen zal je een combinatie van PHP met javascript gebruiken..
Hiernaast zal het ook mogelijk zijn om jsp (java server pages) te gebruiken of een java-applet in te bouwen, hiervan zijn de mogelijkheden naar mijn inziens een stuk kleiner.
Als laatste zou je ook de website met flash en actionscript (of javascript code) kunnen maken, dit bemoeilijkt alleen het bijhouden van de website...

Waarom ben je trouwens geen fan van PHP? Dat scheelt wellicht in de keuze van een andere (script)taal.

ik werk nooit met PHP.
Ik maak eigelijk altijd een website in Frontpage.

Grt Gijsbertvs

Hey,

Je wilt voor je website een interactief deel toevoegen. Hier heb je (naar mijn weten) altijd een scripttaal voor nodig. Wellicht is het handig je oppervlakking bezig te houden met een van de talen die ik voor heb gesteld. Ik denk daarnaast niet dat er een programma is dat jouw code aanmaakt (dat is way te moeilijk zonder enige kennis ervan)...

Je zou anders wel een goede opzet kunnen maken en die hier plaatsen, zodat je hulp krijgt bij het schrijven van je bestel-optie.

Een andere oplossing zou ik verder niet weten...
Of je moet de order via een emailtje willen ontvangen, die mensen zelf schrijven en opsturen. Automatisch heb je weer een scripttaal nodig....

Ik weet zeer weinig tot niets van Frontpage, maar je kunt volgens mij met bepaalde Frontpage extensies wel enige dynamiek in je website krijgen. Alleen moet je hiervoor niet bij mij zijn.
Maar, inderdaad, je kunt beter een "normale" serverside scripttaal gebruiken. PHP is zeer geschikt, omdat het door (bijna) alle webhosts wordt ondersteund (vaker dan Frontpage exsenties) en het niet erg moeilijk in gebruik is. Ik kan je hierbij wel helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan