Foto bewerken simpel achtergrond verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

uaejeroen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 dec 2009
Berichten
1.665
Ik weet dat het kan met flash of photoshop
Je select magic laso en klikt op achtergrond en deze kun je in 1 klik verwijderen
Ik kan het alleen niet meer vinden

Ik stuur een foto mee die ik wil bewerken misschien kan iemand me helpen hoe ik in 1 klik de achtergrond kan verwijderen

ik heb deze foto in ware grote dus eigenlijk hoef ik alleen te weten

Hoe witte achtergrond in 1 klik kan verwijderen

Graag advies
 

Bijlagen

  • 1000poot.zip
    7,5 KB · Weergaven: 173
Hartelijk dank

Kunt u mij vertellen met welk prog ik dit moet doen
ik werk verder ook niet met mac


Graag advies
 
De vraag staat al op "opgelost", maar het programma van bevenstaande tip is PSP = Paint Shop Pro.
Het kan ook met Photoshop of een ander afbeelding-/foto-bewerkingsprogramma.
Mocht je nog niets hebben, dan is hier een:

duizendpoot.gif

duizendpoot.gif

Deze heeft een transparante achtergrond, en kan voor lichte achtergronden op een pagina gebruikt worden. Voor een donkere achtergrondkleur op de pagina zal je zelf overgangstinten bij de pootjes moeten maken (die zitten "verkeerd" in de originele afbeelding).
 
Beste Csshunter

Hierbij hartelijk dank

hoe bedoelt u transparrant, gewoon achtergrond laag selecteren en dan alles op licht zetten ?

Nou hartelijk dank !!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, de achtergrond van het gif'je is doorzichtig. De achtergrond van de pagina (of van de <div> waar het img in zit) moet een lichte kleur hebben.
Bij een donkere achtergrondkleur achter het doorzichtige gif'je gaat het mis.
 
beste

Beste CShunter

Hierbij hartelijk dank!!
Ik weet dat er met een programma met toverstok(lasso) je pixels van dezelfde kleur kan selecteren zodat je dat kan verwijderen... weet u misschien hoe dat moet?

Volgens mij was dat in Flash..
 
Zoals ik zei: in elk geval in tekenprogramma's als PaintShopPro of Photoshop.
Hoe het moet?
  • Op het knopje "toverstok"of "lasso" klikken,
  • in de eigenschappen ervan aangeven hoe groot het bereik moet zijn (hoeveel verschil van kleur gepakt mag worden, en/of of er aan de rand een overvloei-gebiedje moet zijn),
  • en dan op het plaatje klikken.
  • Met de toverstok zoekt het programma het gebiedje uit; met de lasso kan je zelf van punt naar punt gaan om een gebied af te grenzen.
  • Daarmee krijg je een selectie: die kan je wissen, of je kan er met het verfemmertje een bepaalde kleur in gieten.
Of het ook in Flash kan, weet ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Adobe gek

Zoals u ziet wil ik alles weten van Adobe
ik ben ook nieuwschierig wat Illistrator allemaal kan
Weet u dat misschien?
 
uiteraad

en er zijn ook opleidingen te volgen loi bijv
Maar ik zie graag een voorbeeld maargoed ik moet meer googlen

Hartelijk dank
 
Beste CSS Hunter

Hierbij wil ik vermelden dat het nog steeds niet lukt

Als ik de contrast van een jpg afbeelding lichter maak wordt alles lichter
 
't Is een beetje moeilijk raden: wat lukt er precies niet? Wat is de bedoeling van je bewerking van de jpg?

- Bij vermindering van het contrast komen de lichte en donkere tinten van een plaatje dichter bij elkaar te liggen, en wordt de afbeelding wat fletser.
Als dat te licht is, moet je de helderheid wat lager zetten.
Vaak is het wat spelen met contrast en helderheid.

Soms lukt het daarmee niet. Dan kan je ook (in PaintShopPro) naar "Kleuren > Aanpassen > Hoge lichten/Middentonen/Schaduwen" gaan. Daarin kan je bv. de donkere tinten lichter maken, terwijl de rest onveranderd blijft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan