foto bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

fener33

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2004
Berichten
318
ik wil graag een foto bewerken
(het haar zwart maken)


weet iemand hoe je dat doet,

alvast bedankt:thumb:
 
ik heb irfanview, en adobe photoshop en tryout
maar met irfanview weet ik niet hoe ik het zwart moet maken
 
Grijs worden is anders perfect normaal als je ouder wordt, vecht er niet tegen.:D
 
:D dat klopt(mijn oom wordt ouder kan je zien), maar hij wou een foto met zwarte haren en ik vroeg me af of dat kon en hoe het resultaat eruit zou zien:)
 
adobe photoshop weet iemand hoe je het met dat proggrama doet. heb ook irfanview
 
Geplaatst door fener33
:D dat klopt(mijn oom wordt ouder kan je zien), maar hij wou een foto met zwarte haren en ik vroeg me af of dat kon en hoe het resultaat eruit zou zien:)

Een snel voorbeeld. oei bijlage vergeten.
 
Dan is het net of ze hebben zijn hoofd afgeplakt met stukjes plakband en er dan met de spuitbus donkergrijze verf opgezeten hebben.;)
 
Geplaatst door vanzwam

ja zoiets zou ik wel willen doen (misschien iets donkerder) maar zo is het al beter dan wat ik doe.
hoe hebt u dat gedaan?
 
Geplaatst door fener33


ja zoiets zou ik wel willen doen (misschien iets donkerder) maar zo is het al beter dan wat ik doe.
hoe hebt u dat gedaan?

Is niet zo makkelijk. Ik heb nu heel snel gedaan, maar met zo iets moet je heel secuur omspringen. Het beste is natuurlijk een pen te gebruiken ipv een muis, maar even de uitleg.

In Photoschop, open je file, en vergroot deze. Klik nu rechts op "lasso tools" (links in de balk) en kies daar magnetic lasso tool. En nu komt het. Dit vergt wel wat behendigheid om al die haartjes mee te pakken. Kan makkelijk zijn dat je 20-30 keer opnieuw moet beginnen. Maar ja. Is het uiteindelijk gelukt en er staat een mooie kring rond de haardos, Klik dan in he menu -> Image -> Ajust -> Hue&Saturation -> Lightness. Daar kan je dan mee spelen tot je het gewenste resultaat bekomt.
 
Geplaatst door James007
Dan is het net of ze hebben zijn hoofd afgeplakt met stukjes plakband en er dan met de spuitbus donkergrijze verf opgezeten hebben.;)

Ken jij een andere oplossing???
 
Ken persoonlijk niet veel van het medium "beeld", maar er zijn toch wel beeldprogramma's waar je een kleur kan aanduiden, en dan alles wat die kleur heeft vervangen door de gewenste kleur? Je kan het zelfs in Word. Voeg je fototje in, neem de werkbalk beeld bij je foto, duw op het knopje "doorzichtige kleur instellen", dan dat grijs aanklikken...
Gevolg: alles wat die kleur heeft wordt wit.
En dan een achtergrondkleur voor die foto instellen. Zwart in dit geval. En ik heb zoiets al eens tegengekomen op het forum, daar werd toen een bepaalde optie in een bepaald tekenprogramma aangewezen, maar da's allemaal erg vaag sorry.

Mvg, James
 
Geplaatst door James007
Ken persoonlijk niet veel van het medium "beeld", maar er zijn toch wel beeldprogramma's waar je een kleur kan aanduiden, en dan alles wat die kleur heeft vervangen door de gewenste kleur? Je kan het zelfs in Word. Voeg je fototje in, neem de werkbalk beeld bij je foto, duw op het knopje "doorzichtige kleur instellen", dan dat grijs aanklikken...
Gevolg: alles wat die kleur heeft wordt wit.
En dan een achtergrondkleur voor die foto instellen. Zwart in dit geval. En ik heb zoiets al eens tegengekomen op het forum, daar werd toen een bepaalde optie in een bepaald tekenprogramma aangewezen, maar da's allemaal erg vaag sorry.

Mvg, James

Dat kan zeker. Maar in dit geval niet. Kijk het haar heeft een bepaalde structuur. Het ene haartje is al wat grijzer,of witter dan het andere. Hier kan je niet anders dan met saturation spelen.

Hetgeen dat jij bedoelt, is met de lasso gemakkelijk op te lossen. Markeer en geef een andere kleur. In dit geval kan dit dus niet.
 
Ken jij een andere oplossing???
Eerlijk gezegd vanzwam het ziet er uit als iemand die bij de kapper is weggelopen met de verf nog op zijn voorhoofd. LOLOL

Oom met het haar van mijn man :D
Als je iemand neemt met zijn type haar dan zou het beter gaan. De randen is het probleem. Clonen gaat met rondjes. Ik heb geen pen.
attachment.php

Gemaakt met Adobe Photo de Luxe (zeer oud)
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Elisa
Ken jij een andere oplossing???
Eerlijk gezegd vanzwam het ziet er uit als iemand die bij de kapper is weggelopen met de verf nog op zijn voorhoofd. LOLOL

Oom met het haar van mijn man :D
Als je iemand neemt met zijn type haar dan zou het beter gaan. De randen is het probleem. Clonen gaat met rondjes. Ik heb geen pen.
attachment.php

Ja natuurlijk,was ook maar een snel voorbeeld. :)

Ik kan ook mijn hoofd op het lichaam van Mister Universe plakken. Maar ...:D

Nu ja even alle gekheid op een stokje. Ik denk dat het de bedoeling is, dat zijn oom dezelfde haartooi blijft behouden. Ziet er nog niet zo kaal uit.:)
 
Goh, jij reageert wel heel anders als een vrouw een opmerking maakt over dat voorbeeldje.:eek:

Geeft niets hoor, ik begrijp het.

Misschien even wachten tot Guus er is? Die weet wel wat.
 
Selecteer in Photoshop met de lasso eerst het haar.
Dan Afbeeldingen->Aanpassingen->Kleur vervangen.
Met het pipet en daarna het +pipet selecteer je het haar en dan onder de kleur in zwart veranderen.
Hier een snelle test
 

Bijlagen

  • naamloos-1.jpg
    naamloos-1.jpg
    4,2 KB · Weergaven: 80
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan