foto bij mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Ik verstuurde een mail. De mail kwam netjes aan bij de geadresseerde. In haar mailprogramma zag ze behalve mijn naam en e-mailadres ook een foto van mij.
Bij het aanmaken van het e-mailadres heb ik nergens deze foto gekoppeld. Ik wil die foto eigenlijk niet meer gebruiken.
Hoe is die koppeling tot stand gekomen en hoe kan ik deze verwijderen?

Welke maildienst gebruik je?

Check je mailprogramma eens. Die zal het wel meesturen.

Is het geen "gravatar"/"Globally Recognized Avatar" of een "profile picture" of andere vergelijkbare dienst/service.

Laatst bewerkt:
Als je met foto erbij in het adresboek, de contacten of personen, van iemand staat dan kan de ontvanger steeds deze foto zien bij jou mails.

Heb je daar een site builder lopen? En in die sitebuilder een foto van jezelf bij gedaan. Dan kan het zijn dat die foto gekoppeld is aan je mail.

Wat heeft een sitebuilder met mail te maken?

Best wel veel als ik het zeggen mag. Sitebuilder bij versio is zo ingericht dat je dat daar kunt doen. zoals een emailaccount aanmaken, email adressen toevoegen, forwarden, het kan via het klantenpaneel.

Laatst bewerkt:
Ja, maar versturen gaat doorgaan vanuit een e-mailclient.
Ik heb nog nooit gezien dat ik op een server een foto kan uploaden aan een profiel. Enkel bij Hotmail en Gmail.
Maar dat zijn ook de webmail-clients.

Ik heb nog nooit gezien dat ik op een server een foto kan uploaden aan een profiel.
Of staat de foto in het handtekening veld, die wordt onder elke email geplaatst ;)

Bijvoorbeeld in RoundCube webmail bij Email instellingen > Identiteiten

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan